کد خبر : 5223
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 20:52

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خبر داد:

پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه تونل غدیر قم

پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه تونل غدیر قم
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تونل غدیر حدود ۷۸ درصد پیشرفت دارد، گفت: وجود تأسیسات زیاد سبب کندی پیشرفت پروژه شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  مسعود بخشی، سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه ادامه تونل غدیر اظهار کرد: پروژه ادامه تونل غدیر و شهید اوسطی در فاز ۵ عمار یاسر ازنظر اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این پروژه نیز معارضات تأسیساتی سنگینی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به برق ۶۳ ولت اشاره کرد که باتوجه‌به اینکه امکان جابه‌جایی نداشت، حفظ‌شده است.
او از فیبر مخابرات و لوله آب به‌عنوان دیگر تأسیسات مهم و معارض اقدامات عمرانی در این پروژه یادکرد و گفت: به دلیل نزدیکی به حرم مطهر و نیاز پارکینگی، پارکینگ زیرسطحی نیز برای این پروژه در نظر گرفته‌شده است.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ جای پارک در این پارکینگ زیرسطحی در نظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: خاک‌برداری‌های این پروژه از بلوار پیامبر اعظم (ص) در حال انجام است.
او با اشاره به اینکه این پروژه هم‌اکنون حدود ۷۸ درصد پیشرفت دارد، اذعان کرد: در ادامه پروژه نیازمند ۱۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۱۲ هزار مترمربع جداره‌سازی هستیم.
بخشی با تأکید بر اینکه عرض تونل غدیر متغیر بوده و از ۲۰ متر تا ۴۴ متر ادامه دارد، مطرح کرد: برای عرشه این پروژه ۲۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام‌شده است و در حال دیواره سازی پروژه هستیم.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تونل غدیر یک پروژه کشوری محسوب می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی بر این است که این پروژه در ۶ ماه نخست سال به افتتاح برسد.
بخشی با تأکید بر اینکه این پروژه تکمیل‌کننده فاز ۵ عمار یاسر است، اضافه کرد: ادامه این پروژه نیازمند تملک‌ها بوده که خوشبختانه عملکرد خوبی در این زمینه نیز وجود داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.