کد خبر : 12781
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 17:49

کمبود ۶۵۰ تخت درمانی در قم

کمبود ۶۵۰ تخت درمانی در قم
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مراکز درمانی قم دست‌کم با کمبود ۶۵۰ تخت درمانی روبه‌رو است که زائرپذیر بودن این استان ضرورت توسعه ظرفیت‌های درمانی را دوچندان کرده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مهدی مصری  افزود: افزایش تخت‌های بیماری های عفونی، سوختگی، اعصاب و روان و مسمومیت‌ها جزء نیازهای اساسی استان قم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: هم اینک یک هزار و ۴۸۰ تخت درمانی دولتی به همراه ۵۰۰ تخت جایگزین در قم فعال است.

فرسودگی ناوگان اورژانس قم

وی در ادامه با تاکید بر فرسودگی ناوگان آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: ۱۸ سال از عمر این ناوگان می‌گذرد و از نظر سوخت و امکانات لازم با نواقص جدی روبه‌رو هستند.

مصری یادآور شد: با برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واردات ناوگان جدید و بهسازی آمبولانس‌های فرسوده انتظار می‌رود در آینده این معضل در قم مدیریت شود.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به بافت فرسوده برخی از مناطق شهری و دشواری در تردد آمبولانس‌ها، توسعه موتورآمبولانس‌ها نیز در دستور کار علوم پزشکی قم قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: هم اینک هفت دستگاه موتورآمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در قم فعال است که باید تعداد این ناوگان افزایش یابد تا نیاز استان به‌خصوص در اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی را جوابگو باشد.

مصری همچنین با اشاره به آماده‌سازی ۱۷ پد بالگردی در قم، تصریح کرد: علاوه بر وجود یک بالگرد کنونی اورژانس، مقدمات خرید و استفاده یک بالگرد جدید پشتیبانی نیز در دستور کار قرار دارد.

احداث ۱۲۰ تخت تشخیص و درمان سرطان در قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: بیماری یابی سرطان یکی از طرح‌های شاخص درمانی در قم است که فرایند آن از ۱۸ ماه قبل آغاز شده و هم اینک به الگویی در سطح کشور تبدیل شده است.

مصری گفت: در قالب تبدیل قم به قطب درمان سرطان ساخت ۱۲۰ تخت بستری و سرپایی در قم آغاز شده که تا حدود ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: سرطان سینه و معده در بین زنان و سرطان ریه و پروستات در بین مردان بیشترین فراوانی این بیماری را در استان قم به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.