کد خبر : 5192
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 20:18

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم:

کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است

کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: کیفیت فرش دستباف قم در سطح کشور شناخته شده است و فعالان این عرصه برای ارتقای جایگاه آن باید برنامه‌ریزی کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید مهدی قریشی ظهر شنبه در مراسم روز ملی فرش و تجلیل از فعالان فرش دستباف اظهار داشت: فرش دستباف قم دارای جایگاه بالایی است و این کالا در کنار سوهان از جمله مهم‌ترین سوغات‌های شهر مقدس قم به شمار می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ابراز داشت: کیفیت فرش دستباف قم در کشور شناخته شده است و در این زمینه نیاز به تعریف ندارد.
وی با بیان اینکه فعالان و بافندگان فرش دستباف در استان قم از جمله هنرمندانی گمنامی هستند که کمتر به آنها پرداخته شده است و فعالیت‌های آنان می‌بایست برای حفظ و انتقال به نسل آینده مکتوب شود.
قریشی همچنین ابراز داشت: امروز از فضای مجازی می‌توان برای عرضه محصولات فرش دستبافت قم به بازارهای بین‌المللی استفاده کرد و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در این عرصه ضرورت دارد و می‌تواند کمک شایانی به افزایش تجارت این محصول و صادرات آن در سطح دنیا داشته باشد.
معاون استاندار قم گفت: فرش دستباف قم دارای اصالت و قدمت است و به همین دلیل می‌تواند جایگاه خود را در بازار حفظ و تثبیت کند و فعالان این عرصه با حمایت‌های مسئولین می‌بایست برای ارتقای جایگاه و سطح فرش دستباف قم تلاش کنند.
قریشی همچنین عنوان داشت: برگزاری رویدادهای فناورانه از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان در حوزه فرش دستباف در استان قم با همکاری مراکز علمی در راستای رشد تولید و افزایش کارآفرینی در عرصه‌های مختلف طراحی، بافت و عرضه به بازار استفاده کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.