کد خبر : 14292
تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1403 - 11:17

به مناسبت یوم‌الله ۱۲ فروردین؛

۱۲ فروردین نماد ایستادگی مردم در برابر قدرت‌های فاسد

۱۲ فروردین نماد ایستادگی مردم در برابر قدرت‌های فاسد
۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به‌نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸.۲ درصد واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رأی «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.
۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به‌نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.
در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت، به همین سبب این روز مبارک ازآن‌پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.

۱۲ فروردین نقطه عطفی در تاریخ جهان
از همین رو محسن جعفری استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به‌روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ نقطه عطفی در تاریخ ایران و حتی تاریخ جهان به‌حساب می‌آید.
وی گفت: در تاریخ ایران برای نخستین‌بار نوع نظام سیاسی کشور به همه‌پرسی گذاشته شد و مردم با رأی خود یک نظام سیاسی دین‌مدار اسلامی شیعی و دموکراسی را انتخاب کردند.
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه همه انقلاب‌های جهان بعد از مدتی حتی تمام ارزش‌ها و باورهای انقلابی خود را فراموش کرده و در مسیر دیگری قرار گرفتند، گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که بعد از چهار دهه هنوز توانسته اصالت شعارها و ارزش‌های انقلابی خود را حفظ کند.
وی اضافه کرد: در این مسیر به درخت انقلاب زخم‌های بسیاری از سوی دشمن زده شد؛ اما این توطئه‌ها نتوانست انقلاب را از مسیر خود خارج کند و تا تمدن بزرگ اسلامی هم ادامه خواهد داشت.

همان‌طور که گفته شد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، در روز دوازدهم فروردین کامل شد؛ مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند.
۱۲ فروردین نماد ایستادگی مردم در برابر قدرت‌های فاسد است
این در حالی است که  آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه  ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی) عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند روز حاکمیت خدا بود و بعد از هزار سال برای اولین‌بار خورشید بر سرزمین ایران تابید. چه نعمتی بالاتر از آن بود که انوار خدا بر زمین بتابد و حاکمیت خدا در عالم جلوه کند.
وی افزود: مردم ایران در برابر ظلم و ستم رژیم طاغوت سینه سپر کردند و مجاهدانه در برابر همه قدرت‌های فاسد عالم ایستادند و از نظام الهی دفاع کردند.
امام‌جمعه قم ادامه داد: هیچ نعمتی بالاتر از نعمت ولایت و حاکمیت خدا بر سرزمین ایران نیست. پاسداری از این نعمت شرایط زیادی دارد. به فضل خدا جوانان ما نسل به نسل پای این آرمان‌های بزرگ ایستاده‌اند.
وی تأکید کرد: با هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌شود که به حاکمیت الهی که بزرگ‌ترین نعمت خداوند است پشت کنیم، لذا همه باید تلاش کنیم این خط ادامه پیدا کند و این پیام و نور در عالم انعکاس پیدا کند.
آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: دشمنان بدانند امروز هم مردم ما با همه مشکلات، سختی‌ها و تحریم‌ها پای نظام، اسلام و آرمان شهدا ایستاده‌اند و هرگز نخواهند گذاشت شما به آمال شیطانی‌تان برسید. ایران پابرجا خواهد ماند و اسلام بر این سرزمین نورافشان خواهد ماند و شما طعم شکست را خواهد چشید.

روز جمهوری اسلامی در کلام امام خمینی (ره)
در این روز حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با اعلام رسمی جمهوری اسلامی ایران و به‌منظور تشکر از آری قاطع ملت ایران به الگوی حکومت جمهوری اسلامی، پیامی صادر کردند و طی آن از عناوین مختلفی برای روز ۱۲ فروردین استفاده کردند.
•    ملت ما باید این روز (دوازدهم فروردین) را زنده نگه دارند.
•    ۱۲ فروردین روز غلبه جنود الله بر جنود شیطان است.
•    صبحگاه ۱۲ فروردین – که روز نخستین حکومت الله است، از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند وزنده نگه دارند.
•    ۱۲ فروردین روزی است حکومت مستضعفین که حکومت خداست به‌جای آن نشست.
•    دوازدهم فروردین روز نخستین حکومت الله است.
•    ۱۲ فروردین روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فروریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست.

روز جمهوری اسلامی در کلام مقام معظم رهبری
همچنین رهبر معظم انقلاب هم در خصوص این روز بزرگ و تاریخی در سخنرانی‌های خود به برخی ویژگی‌های آن اشاره کرده‌اند.
•    روز جمهوری اسلامی جزء مهم‌ترین و پربرکت‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین روزهای تاریخ ما است.
•    انقلاب اسلامی ایران موجب ولادت مولود پربرکتی به نام جمهوری اسلامی شد.
•    دوازدهم فروردین روز زنده شدن اسلام است.
•    ۱۲ فروردین سالروز تحقق وعده حق‌تعالی است.
•    روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است که یکی از مهم‌ترین اعیاد امت ما در میان ایام‌الله و خاطره‌های انقلاب به‌حساب می‌آید.

اعلام ویژه برنامه های گرامیداشت یوم‌الله ۱۲فروردین در قم
یوم‌الله ۱۲ فروردین سرآغاز حکومت الله بر زمین و ایستادگی در برابر زورگویان و غارتگران مستکبر است از همین رو هر سال در این روز برنامه‌هایی در کشور برای گرامیداشت این روز برگزار می‌شود که در خصوص برنامه‌های شاخص استان قم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم طی بیانیه‌ای این برنامه‌ها را اعلام کرده است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تبریک سال جدید و همچنین ماه مبارک رمضان، ماه صیام و بندگی، یوم‌الله ۱۲ فروردین‌ماه را گرامی داشته و مردم شریف شهر مقدس قم را به بزرگداشت این روز بزرگ و شرکت در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این مناسبت به شرح ذیل دعوت می‌نماید:
بزرگداشت روز جمهوری اسلامی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها  شب و روز دوازدهم فروردین و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز ۱۲ فروردین در بلوار امام موسی صدر، مقابل شهرداری مرکز قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.