کد خبر : 12126
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 8:44

معاون راه و شهرسازی قم:

۲ هزار و ۱۰۰ قطعه زمین جدید طرح جوانی جمعیت در قم واگذار می‌شود

۲ هزار و ۱۰۰ قطعه زمین جدید طرح جوانی جمعیت در قم واگذار می‌شود
معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی قم گفت: به‌زودی ۲ هزار و ۱۰۰ متقاضی واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در این استان، زمین رایگان برای احداث واحد مسکونی دریافت می‌کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید حسن اسحاق  با اشاره به آغاز ارسال پیامک جهت تکمیل پرونده به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از افراد واجد شرایط طرح جوانی جمعیت، بیان داشت: این افراد بعد از دریافت پیامک برای تکمیل پرونده و انجام اقدامات بعدی باید تا ۲۴ آذرماه جاری به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد:تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان قم به متقاضیان دارای سه و چهار فرزند واگذار شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی دارای چهار فرزندی طرح جوانی جمعیت در قم ثبت‌نام کردند که یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از آنان تایید وضعیت شده‌اند.

اسحاق با اشاره به باز بودن فرایند ثبت‌نام و پالایش متقاضیان طرح جوانی جمعیت، گفت: در قالب این طرح تمامی فرزندان باید کمتر از ۲۰ سال سن داشته باشند ، همچنین خانواده‌ها سه فرزندی متقاضی نیز باید فرزند سوم آنان بعد از تاریخ ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ متولد شده باشد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم، ادامه داد: هفت هزار و ۱۰۰ متقاضی سه فرزندی نیز در قم ثبت‌نام کرده‌اند که چهار هزار و ۶۰۰ نفر از آنان تایید وضعیت شده‌اند.

وی عنوان کرد: هم اینک بیشتر زمین‌های ۲۰۰ متری طرح جوانی جمعیت استان قم با محوریت شهر پرنیان به متقاضیان واگذار می‌شود.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.

شهرک پردیسان در جنوب غربی شهر قم واقع شده‌است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد.

روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان می‌باشد.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.