کد خبر : 5430
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 12:55

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش:

ارتباط بین آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه روزبه‌روز بیشتر می‌شود

ارتباط بین آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه روزبه‌روز بیشتر می‌شود
مشاوره وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش بالنده به کمک همه دستگاه بخصوص حوزه علمیه محقق خواهد شد، گفت: ارتباط بین آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  حجت‌الاسلام حمید نیک‌زاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به هدف برگزاری چنین جلساتی، اظهار داشت: باید در خصوص مسائلی که در جامعه ابهام وجود دارد شفافیت ایجاد شود و اصحاب رسانه حلقه واصل این موضوع هستند.
وی ادامه داد: یکی از این مسائل ایجاد شفافیت مباحث موجود بین آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه است.
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در مسئله همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش بعد از انقلاب کوتاهی شده است، گفت: قبل از انقلاب در اثرگذاری کتب دینی در مدارس اثرگذاری خوبی وجود داشت؛ اما بعد از انقلاب اتفاقات خوبی رخ داد؛ ولی اثرگذاری لازم ایجاد نشد.
وی اضافه کرد: وقتی مسئولیتی به کسی و یا گروهی سپرده می‌شود باید ابزار لازم و موردنیاز آن را هم باید به افراد سپرد.
حجت‌الاسلام نیک‌زاد با اشاره به اینکه نیاز آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه طرفینی است، ابراز داشت: برای دستیابی به آموزش‌وپرورش بالنده و دستیابی به آن رشد مناسب باید همه دستگاه‌ها خصوصاً حوزه علمیه کمک کند.
وی ادامه داد: حوزه علمیه برای توسعه اثرگذاری و اینکه طلاب تربیت‌یافته حوزه در جامعه اثرگذار باشند و یک جامعه اسلامی پرورش یابد باید این همکاری و اتصال بین حوزه و آموزش‌وپرورش ایجاد شود.
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش افزود: در حال حاضر همکاری‌ها و ارتباط‌ها از قالب تفاهم‌نامه خارج شده و در قالب برنامه قرار گرفته است. برنامه‌های در نظر گرفته بسیار متنوع هستند و هر کدام می‌توانند تحول‌آفرین باشند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها طرح محراب است که ارتباط بین مدرسه و مسجد را برقرار می‌کند. این طرح در سال جدید تحصیلی با همکاری دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.
حجت‌الاسلام نیک‌زاد عنوان کرد: هرچقدر اتصال و همکاری بین دانش‌آموز و مسجد بیشتر شود قطعاً در آینده و مسیر زندگی او اثرگذارتر خواهد بود.
وی با اشاره به طرح دوم، گفت: برنامه بعدی طرح حضور است. در این طرح باتوجه‌به تأکید بزرگان خصوصاً رهبر معظم انقلاب باید نسل جدید با حوزه و شخصیت‌های حوزوی آشنا شوند. البته این آشنایی برای طلبه‌شدن دانش‌آموز نیست؛ بلکه هدف دانش‌آموز و فرهنگیان با سازوکار و فرایند تعلیم‌وتربیت در حوزه است.
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به سند تحول، عنوان کرد: این سند مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است. با تلاش‌های خوب و مستمر قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول مدل مفهومی اجرایی‌سازی سند تحول در مدارس آماده شده است و در حال حاضر به دنبال مدل اجرایی و عملیاتی این سند در مدارس هستند.
وی با اشاره به سرباز طلبه، تصریح کرد: بسیار از مردم در جامعه فکر می‌کنند که طلبه‌ها سربازی نمی‌روند درحالی‌که طلبه‌ها هم سربازی می‌روند.
حجت‌الاسلام نیک‌زاد بیان کرد: در سال‌های قبل سربازهای طلبه برای معلمی در نظر گرفته می‌شدند؛ اما امسال این سرباز طلبه‌ها در امور پرورشی فعالیت خواهند کرد که تاکنون مجوز ۲ هزار مورد امریه کسب شده است.
وی ادامه داد:  با سرباز طلبه‌ها گوشه‌ای از آن کمبود معلم در مدارس جبران خواهد شد. همچنین در حال حاضر ۱۷ هزار طلبه خواهر در مدارس فعالیت می‌کنند.

از طرفی در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حمزه عقدکی معاونت پژوهشی ستاد همکاری عنوان کرد: در حال حاضر اولویت آموزش‌وپرورش بحث اجرایی‌شدن سند تحول است که این سند نیازمند نقشه راه است. در خصوص نقشه راه حوزه ظرفیت مناسبی را می‌تواند ایجاد کند.
وی ادامه داد: طرح محراب با عنوان‌های طرح پیوند مسجد و مدرسه و یا طرح سه میم یعنی مسجد، مدرسه و منزل هم گفته می‌شود.
حجت‌الاسلام عقدکی ادامه داد: گسست موجود بین مدرسه و مسجد و حوزه علمیه و مدرسه می‌تواند آسیب‌زا باشد که در صورت ایجاد ارتباط هم به نفع مدارس و هم به نفع حوزه و هم به نفع خانواده‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.