کد خبر : 6289
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 13:38

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

ارتش امروز بازدارندگی را محقق کرده است

ارتش امروز بازدارندگی را محقق کرده است
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه دیگر آمریکا ابرقدرت نیست و باید از منطقه خارج شود، گفت: ارتش امروز بازدارندگی را محقق کرده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  امیر سرتیپ کیومرث حیدری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره رژه زمینی و بالگردی کارکنان و خلبانان هوانیروز در شهر مقدس قم که در باغ‌موزه دفاع مقدس قم برگزار شد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر روی جهاد تبیین بسیار تأکید دارند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جهاد تبیین فریضه‌ای قطعی، فوری و ضروری است.
وی ادامه داد: جهاد تبیین می‌گوید به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران چه رویدادهای مهمی در جهان و جغرافیای کشورهای مسلمان روی داده است و نظام جمهوری اسلامی چه ارزش‌هایی را برای کشور به ارمغان آورده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با دور به شهدا که در زمان خود امام‌زمان خود را تنها نگذاشتند، گفت: امام خمینی (ره) برای ما استقلال، سربلندی، عزت و افتخار را به وجود آوردند.
وی عنوان کرد: در سوره حمد می‌خوانیم که خدایا ما را به صراط مستقیم هدایت فرما؛ صراط مستقیم یعنی راهی که بدون شک رستگار خواهی شد و به آن چیزی که خدا به خوبان وعده داده است خواهی رسید.
امیر حیدری تأکید کرد: راهی با این عظمت و قداست حتماً یک معلم، هدایتگر، دست گیرنده و راهبر می‌خواهد وگرنه محقق نخواهد شد که به این موضوع در اسلام بارها اشاره شده است.
وی ادامه داد: رسول خدا و رسولان خدا در زمان خود نماد عینی صراط مستقیم بودند و اما در غیاب رسول خدا، ائمه اطهار نماد صراط مستقیم بودند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز که از حضور رسول خدا بی‌نصیب هستیم و امام‌زمان هم در عصر غیبت هستند آیا زمین می‌تواند خالی از هدایتگر باشد. پس بجای امام‌زمان غایب در زمین ولی‌فقیه حاضر است که ولی‌فقیه نماد عینی صراط مستقیم است که این نماد همان شخصیت امام خامنه‌ای است.
وی بیان کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که بخش ناگسستنی از نیروی زمینی ارتش است در ۱۹ تیر سال ۵۸ با حضور در رژه‌ای حماسه‌ساز و تاریخ‌ساز آمد بگوید که ما ارتشی‌ها و هوانیروزی‌ها، ای امام عزیز تو را به‌عنوان جانشین امام پذیرفتیم و امروز با این حضور با شما بیعت می‌کنیم. این بیعت ناگسستنی با خون ۴۸ هزار خون شهید ارتش امضا کردند.
امیر حیدری با اشاره به ولایت‌مداری ارتش، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی، ارتشی است که ولایت‌مدار بوده به این سند که این رویداد ۱۹ تیر ۵ ماه بعد از انقلاب انجام شد و ولایت‌مدار مانده و ولایت‌مدار خواهد ماند.
وی اضافه کرد: به استناد به همین حماسه‌ها سه اصل ولایت محوری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری اعلام شده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص ارتش که حضور به هنگام و اقدام به عمل دارد گفت: این خصوصیت ارتش را می‌توان با بیعت ارتشیان با امام خود در ۱۹ تیر ۵۸، تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش برای نظام  ثابت کرد.
وی افزود: همچنین دراین‌خصوص به بازدارندگی، آماده‌بودن، خودکفایی و حاضر بودن ارتش در تمام عرصه‌ها اشاره کرد. ارتش امروز بازدارندگی را محقق کرده است.
امیر حیدری با اشاره به اینکه آمریکا باید از منطقه خارج شود، گفت: باید امنیت منطقه توسط نیروهای نظامی خود کشورهای منطقه محقق شود. امروز آمریکا در نظر کشور ما یک ابرقدرت نیست. دیگر هیچ کشوری در جغرافیای جمهوری اسلامی ابرقدرت نیست.
وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهان نقش دارد و به‌نوعی در دنیا نقش ایفا می‌کند که همه اینها به برکت خون شهدا است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه ارتش در خدمت به مردم حاضر است، گفت: در زلزله غرب کشور اولین صدایی که به گوش مردم زلزله‌زده رسید صدای بالگردهای هوانیروز ارتش بود. ارتش در آن زمان در ۹ ساعت کاری ۵۴۰ سوت پروازی انجام داد.
وی گفت: در سیل گلستان و دیگر استان‌ها هم ارتش حاضر بود و به مردم خدمت کرد که رهبری دراین‌خصوص فرمودند ارتش جلوتر از ستاد بحران در منطقه سیل‌زده آماده بود.
امیر حیدری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در ایجاد اقتدار برای کشور نقش بی‌بدیلی دارند، گفت: ما در قبال خون شهدا تکلیف داریم که این تکلیف را می‌توانیم به اقتدا به شهدا و تنها نگذاشتن ولی‌فقیه انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.