کد خبر : 9732
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 18:09

معاون فرهنگی ،‌اجتماعی و زیارت استاندار قم:

بیش از هفت میلیون خودرو طی ۴۰ روز گذشته وارد استان قم شده است

بیش از هفت میلیون خودرو طی ۴۰ روز گذشته وارد استان قم شده است
معاون فرهنگی،‌اجتماعی و زیارت استاندار قم از ورود هفت میلیون و ۴۳۵ هزار و ۱۰۴ خودرو به استان قم در ایام طرح اربعین (از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۷ لغایت ۱۴۰۲/۰۷/۰۳) خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ ابوالقاسم مقیمی با اشاره به این که آمار مذکور مربوط به ۲۷ مرداد گذشته تا پایان شامگاه یکشنبه دوم مهر است گفت: در این مدت ۶ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۳۵۱ خودرو نیز از استان قم خارج شده اند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۲ هزار و ۷۷۴ اتوبوس و مینی بوس ناوگان حمل و نقل عمومی قم در خدمت زائران اربعین حسینی برای تردد به مرزهای ایران و کشور عراق بود که در این بین ۷۲ هزار و ۲۶۸ نفر اقدام به تهیه بلیت کرده بودند.

معاون استاندار قم افزود: ۱۷۵ هزار و ۱۳۰ نفر از استان قم برای حضور در مرزها بلیت رفت قطار به مقصد شلمچه یا خرمشهر تهیه کرده و هم چنین برای برگشت نیز ۱۷۱ هزار و ۱۵۶ نفر بلیت برگشت تهیه کرده اند.

وی با اشاره به آمار تمامی ثبت نام های انجام شده در سامانه سماح از سوی شهروندان استان قم تعداد آن تا پایان دیروز را ۱۳۵ هزار و ۳۷۵ نفر عنوان کرد.

وی ابراز داشت: در مدت مذکور در ایام اربعین حسینی (۲۷ مرداد تا ۲ مهرماه) سه میلیون و ۴۵۳ هزار و ۱۲۴ نفر به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شدند و یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۲۰ نفر نیز در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.

مقیمی تعداد کل گذرنامه های تمدید شده برای اربعین با برچسب را ۳۲ هزار و ۷۰ فقره و تعداد کل گذرنامه زیارتی صادر شده در استان را ۳۶ هزار و ۷۰۰ فقره عنوان کرد.

نزدیک به ۲۰ روز از اربعین شهادت امام حسین(ع) و بیش از یک ماه از برپایی موکب های خدمت رسانی به زوار اربعین گذشته است اما به گفته مسئولان امر،‌خدمت رسانی به زائران اربعین هم چنان در استان قم ادامه دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم پیشتر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرده بود: نزدیک به ۳۸ روز است خدمات ستاد اربعین قم در حال انجام است و تا ۱۰ ربیع الاول(چهارم مهرماه) که زائران پاکستانی به این شهر تردد می‌کنند، این خدمات دهی ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.