کد خبر : 5964
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 9:36

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم:

جنایات آمریکا چهره وقیح حقوق بشری او را نمایان می‌کند

جنایات آمریکا چهره وقیح حقوق بشری او را نمایان می‌کند
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آمریکا مهم‌ترین نقش در اقدامات خرابکارانه و تروریستی علیه ملت ایران را داشته است، گفت: جنایات دولت آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، بمباران هیروشیما و ناکازاکی، قتل‌عام مردم بی‌گناه سوریه، یمن، عراق و سایر مناطق جهان چهره وقیح حقوق بشر آمریکایی را نمایان می‌کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما با  اشاره‌به‌نزدیک شدن به سالروز جنایت تاریخی آمریکا در هدف قراردادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی در خلیج‌فارس اظهار داشت: واقعیت این است که وقتی این جنایت فجیع دولت آمریکا که منجر به قتل‌عام ۲۹۰ سرنشین بی‌دفاع و بی‌گناه هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران اعم از زنان و مردان بی‌دفاع و کودکان معصوم شد را در کنار سایر جنایات حیرت‌انگیز و ددمنشی‌های گذشته و حال دولت آمریکا مانند جنایت فراموش‌نشدنی هیروشیما و ناکازاکی تا دست‌داشتن در قتل‌عام مردمان بی‌دفاع و زنان و کودکان سوری، یمنی، فلسطینی، عراقی و سایر مناطق جهان قرار می‌دهیم با وضوح بیشتری می‌توانیم چهره وقیح حقوق بشر آمریکایی را نمایان سازیم.
آمریکا مهم‌ترین نقش در اقدامات خرابکارانه و تروریستی علیه ملت ایران را داشته است
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آمریکا فقط مدعی حقوق بشر است، گفت: در ارتباط با مسائل ایران، آمریکا مهم‌ترین نقش را در اقدامات خرابکارانه و تروریستی علیه ملت ایران داشته است.
وی عنوان کرد: در فاصله ۶ الی ۱۲ تیرماه که در ایران با عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است حوادث ناگوار تاریخی روی داده که آمریکا در تحقق آنها به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشته است.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده خاطرنشان کرد: ۶ تیرماه ۱۳۶۰ سوءقصد به امام خامنه‌ای توسط گروهک تروریستی فرقان؛ ۷ تیرماه ۱۳۶۰ انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط گروهک تروریستی فرقان که منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از  یارانش شد؛ ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱ به‌شهادت‌رساندن آیت‌الله صدوقی امام‌جمعه یزد؛ ۸ تیرماه ۱۳۶۶ بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای رژیم بعث مورد حمایت آمریکا در عراق؛ ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ حمله موشکی ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران.
حمایت آمریکا از تروریست‌ها
وی اضافه کرد: در دهه‌های اخیر، فجایع انسانی بی‌شماری در ویتنام، هیروشیما، ناکازاکی، بوسنی و هرزگوین‌، کوزوو، دیر یاسین، صبرا و شتیلا، بالکان، عراق و افغانستان، لبنان، سوریه، یمن و… رخ‌داده که در همه اینها آمریکا به طور مستقیم یا باواسطه تروریست‌های دست‌پرورده خود نقش داشته است.
ارتکاب خونین‌ترین خشونت‌ها ویژگی دائمی آمریکا است
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: از نگاه کارشناسان، آمریکا در به راه‌افتادن جنگ خونین اوکراین نیز نقش مستقیم داشته است. ازاین‌رو آمریکا در دهه‌های اخیر همواره پیش‌گام ترور و خشونت در جهان بوده است. در واقع می‌توان گفت ارتکاب خونین‌ترین خشونت‌ها، ویژگی‌ دایمی تاریخ ایالات متحده از ابتدای تشکیل آن تاکنون بوده است.
وی گفت: اساس کشوری که هم‌اکنون مدعی رهبری مبارزه با تروریسم است‌، بر پایه ترور، خشونت و وحشی‌گری شکل‌گرفته است. نخستین مهاجران انگلیسی که قدم به خاک قاره آمریکا گذاشتند و آنجا را به اشغال خود درآوردند‌، مرگبارترین جنایات را مرتکب شدند. در آن زمان مهاجران به قاره آمریکا برای توجیه قتل‌عام سرخ‌پوستان و تصاحب زمین‌های بومیان آمریکایی به مسئولیت الهی خویش توسل می‌جستند و امروز نیز همین بهانه در پناه شعار «مبارزه با تروریسم» دستاویز ایالات متحده برای قتل‌عام، غارتگری و مداخله در امور کشورها تلقی می‌گردد!
حجت‌الاسلام ملک زاده عنوان کرد: تاریخ آمریکا مجموعه‌ای کامل از جنایت علیه بشریت و حقوق بشر در کشورهای مستقل، آزاده و مردمی است؛ لذا مرور این جنایات سند قاطعی در برابر کسانی است که می‌خواهند آمریکا را دوست و خیرخواه مردم ایران معرفی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.