کد خبر : 12374
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1402 - 16:28

زوال‌پذیری صهیونیست‌ها در ذهن مسئولان و طرفداران این رژیم شکل گرفته است

زوال‌پذیری صهیونیست‌ها در ذهن مسئولان و طرفداران این رژیم شکل گرفته است
امام جمعه قم گفت: با حمله ناگهانی و پیش‌دستانه حماس علیه رژیم صهیونسیتی باور قابل زوال بودن و تصور رفتنی بودن این رژیم در ذهن مسئولان و طرف‌داران‌شان نیز شکل گرفت و این شکست را غیرقابل ترمیم کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر بر اساس آیات سوره توبه عنوان کرد: خداوند در آیه ۸۳ سوره توبه به راهبرد مهمی در صف‌بندی مؤمنان و منافقان اشاره کرده و می‌فرماید نباید مؤمنان با مشرکان و منافقان در یک صف باشند.

وی با بیان اینکه منافقان وقتی به‌خاطر خلاف‌کاری‌های خود دچار بحران می‌شدند و مورد توبیخ قرار می‌گرفتند برای تبرئه خود به حیله دیگری دست می‌زدند و سعی می‌کردند چهره خود را از افشاشدن نگه دارند، افزود: منافقان همه نقشه‌های خود را در کتمان نمودن چهره واقعی خود دنبال می‌کردند و افراد ضعیف و ساده‌لوح هم تحت‌تأثیر مکر و فریب آنها قرار می‌گرفتند و گاهی در حمایت از منافقان پیش بزرگان و رهبران حکومت اسلامی مراجعه می‌کردند تا از آنها طرفداری کنند.

امام‌ جمعه قم ادامه داد: امروز هم عده‌ای تحت عنوان آزادی بیان تا حد ارتداد در برنامه‌ها، بیانات و رفتارهای خود پیش می‌روند و وقتی رسوا می‌شوند از در توبه و جبران مافات در می‌آیند و همه اقدامات خود را به‌عنوان سهو و اشتباه و غفلت یاد می‌کنند.

وی گفت: خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید اگر خدا تو را به‌سوی گروهی از منافقان باز گرداند از تو می‌خواهند در میدان دیگری با تو به جهاد بیایند پس به آنها بگو شما هیچگاه با من در هیچ میدان جهادی شرکت نخواهید کرد و با هیچ دشمنی نخواهید جنگید؛ از لحن آیه بر می‌آید که منافقان بعد از جنگ تبوک به‌خاطر پیروزی مسلمانان و کسب غنایم فراوان در فشار مالی و روحی بودند و در واقع توبه نکرده بودند؛ بلکه اجازه خواستن آنها برای شرکت در جنگ بعدی هم یکی از فریب‌های دیگر آنان بوده است.

*امروز زوال‌پذیری صهیونسیت‌ها در ذهن مسئولان و طرف‌داران‌ این رژیم هم شکل گرفته است

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به حماسه غزه که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شکست غیرقابل‌ترمیم نظامی و اطلاعاتی را به رژیم صهیونیستی متحمل کرد، ابراز داشت: با حمله ناگهانی و پیش‌دستانه حماس علیه اسرائیل باور قابل زوال بودن و تصور رفتنی بودن رژیم صهیونیستی در ذهن مسئولان و طرف‌داران این رژیم هم شکل گرفت و امروز تصوری که بیش از ۴۰ سال است امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آن را بیان می‌کنند در ذهن خود اسرائیلی‌ها نیز قابل‌تصور شده است.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته نقطه کانونی هدف‌گذاری دشمن ایجاد تلقی و تصویر رفتنی بودن جمهوری اسلامی در بین برخی مسئولان نظام و مردم بود، افزود: اکنون همان هدف کمانه کرده و به جان خودشان اصابت کرده و تأکید رهبر معظم انقلاب بر غیرقابل‌ترمیم بودن این شکست را باید از این زاویه نگاه کرد و به‌زودی شاهد محو اسرائیل خواهیم بود.

آیت‌الله سعیدی گفت: ادعای بی‌اساس این روزهای صهیونیست‌ها مبنی بر مداخله مستقیم ایران در عملیات حماس باهدف کاهش فضاحت ناشی از این شکست خفت‌بار است؛ چراکه شکست‌خوردن اسرائیل از ایران با توانمندی‌هایی که دارد برای افکار عمومی قابل باورتر است ولی شکست آنان از یکی از گروه‌های مقاومت فضاحت این شکست را بیشتر می‌کند و برای افکار عمومی قابل‌باور نیست.

*مردم در نام‌گذاری فرزندان خود از اسامی زیبا و پر محتوا استفاده کنند

وی با اشاره به سوم دی‌ماه و روز ثبت‌احوال گفت: در این روز در سال ۱۲۹۷ اولین شناسنامه ایرانی برای دختری به نام فاطمه صادر شد؛ شایسته است مردم در نام‌گذاری فرزندان خود به نام‌های زیبا و پرمحتوا روی بیاورند و از اسامی که نماد تهاجم فرهنگ غرب است خودداری کنند؛ زیرا امام صادق (ع) فرمودند در قیامت انسان را با اسمش صدا می‌زنند و کسی که اسم نامناسب داشته باشد شرمنده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه ۴ دی‌ماه زادروز حضرت عیسی مسیح (ع) است، گفت: حضرت عیسی (ع) پیام‌آور صلح و مهربانی بود و از مادری که تمام عمر خود را به عبادت و بندگی خدا سپری کرد متولد شد و خداوند این بانوی بزرگوار را مثلی برای اهل ایمان آورده که دامان خود را پاک نگه داشت و به اعجاز الهی و بدون داشتن شوهر فرزندی را به دنیا آورد که پیامبر اولوالعزم شد و از آنجایی که یهودیان تصمیم به قتل این پیامبر گرفتند به خواست خداوند به آسمان‌ها رفت.

*حضرت عیسی(ع) نیز با یهودیان در ستیز بودند

وی با بیان اینکه حضرت عیسی (ع) در عصر خود با دو جریان طاغوتی در ستیز بودند، خاطرنشان کرد: یک جریان سلسله استکبار رومیان بود و جریان دیگر عالمان دین‌ستیز یهودی بودند که به دنبال فساد در زمین و قتل پیامبر خدا بودند؛ همان‌طور که امروز هم با جنایاتی که بازماندگانشان انجام می‌دهند ثابت کردند مفسد هستند.

امام‌ جمعه قم ابراز کرد: سه‌شنبه ۵ دی‌ماه روز مقابله با زلزله و کاهش بلایای طبیعی است که مردم باید نسبت به شناخت عوامل پیشگیری از خسارت‌های جانی و مالی این حوادث آموزش ببینند و فرهنگ ایمنی در جامعه گسترش پیدا کند.

*مادران به حضرت ام‌البنین(س) اقتدا کنند

وی با بیان اینکه چهارشنبه ۶ دی‌ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا است، گفت: ایشان دارای ۴ فرزند پسر بودند که به شجاعت و دلیری سرآمد بودند و مصداق بارز آن حضرت عباس (ع) هستند؛ حضرت ام‌البنین از مادران برجسته تاریخ است که در ادب و ولایت‌مداری اسوه مادران و همسران شهدا است و شایسته است که مادران با حفظ عفاف و حجاب، فرزندآوری و تربیت اولاد صالح و باایمان به حضرت ام‌البنین اقتدا کنند.

*گسترش سوادآموزی دستاوردی بزرگ در اثبات کارآمدی نظام اسلامی است

آیت‌الله سعیدی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در ۷ دی‌ماه به فرمان امام خمینی (ره) یادآور شد: ایشان فرمودند اگر مردم کشور ما علم و ادب و جهت‌گیری‌ها را بیاموزند هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آنها حکومت کند؛ تمام مشکلاتی که ایران در دوره‌های گذشته داشته به‌خاطر بهره‌برداری دشمن از جهالت مردم بوده و گسترش سوادآموزی دستاوردی بزرگ در اثبات کارآمدی نظام اسلامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.