کد خبر : 13077
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 7:36

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات قم:

زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک در قم ایجاد شده است

زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک در قم ایجاد شده است
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم با اشاره به انتخاب قم به‌عنوان یکی از چهار حوزه انتخابیه تمام الکترونیک، گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در این استان ایجاد شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  میثم سلطانی  بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم و آموزش‌های عمومی دو عامل اصلی در برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

 وی خاطرنشان کرد: پوشش سراسری و پایدار ارتباطات سیار و تلفن ثابت ۲ زیرساخت مهم در برگزاری انتخابات الکترونیک است که هم اینک استان قم از این نظر در وضعیت اطمینان‌بخشی قرار دارد.

 وی ابراز داشت: در انتخابات امسال یک صندوق الکترونیکی نیز برای رأی‌گیری تمام مکانیزه در اختیار حوزه‌های رأی قرار می‌گیرد و به صورتی که مردم دیگر نیازی نیست تا نام داوطلبان را در کاغذ ثبت کنند.

 سلطانی عنوان کرد: طی چند ماه گذشته بازرسی‌های مستمری باهدف ارتقای ارتباطات پایدار و سراسری در شعب اخذ رأی و سایر زیرساخت‌های لازم مانند برق و غیره صورت‌گرفته است.

 وی با اشاره به نحوه فعالیت دستگاه‌های رأی‌گیری تمام الکترونیک، یادآور شد: کارکرد این دستگاه به صورتی است که‌رای دهندگان صرفاً با در دست یک مدرک شناسایی می‌توانند با واردکردن کد داوطلب و دریافت تعرفه اختصاصی، رأی خود را در صندوق آرا قرار دهند.

 سلطانی گفت: مکانیزم اجرایی این دستگاه‌های برخط به این گونه است که با واردکردن شماره ملی فرد، احراز هویت رأی‌دهندگان از نظر بازه سنی، در قید حیات بودن و رأی ندادن آن‌ها در شعب دیگر به‌صورت آنلاین اعلام می‌شود.

 رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم تصریح کرد: دقت و سرعت عمل بالا در حین رأی‌گیری و سرعت در شمارش آرا از مهم‌ترین کارکردهای برگزاری انتخابات الکترونیک است.

 گفتنی است طبق اعلام وزارت کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر انتخابات به‌صورت الکترونیکی است.

 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.