کد خبر : 6968
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 18:12

مدیرکل امور فرهنگی استانداری قم:

ستاد قرارگاه اربعین در تمامی نقاط قم به زائران خدمات ارائه می‌کند

ستاد قرارگاه اربعین در تمامی نقاط قم به زائران خدمات ارائه می‌کند
مدیرکل امور فرهنگی استانداری قم گفت:ستاد قرارگاه مردمی اربعین علاوه‌بر مسجد جمکران، در تمامی نقاط استان و شهر مقدس قم برای ارائه خدمات به زائران فعالیت خواهد کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ صادق بیطرفان در جلسه ستاد مرکزی قرارگاه مردمی اربعین حسینی استان قم با اشاره اینکه هفت سال از شروع فعالیت قرارگاه مردمی اربعین می‌گذرد، اظهار داشت:‌ این قرارگاه پس از این سابقه پررنگ خدمت‌رسانی، امروز به بلوغ فرهنگی و عمومی برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر سیدالشهداء (ع) رسیده‌است.

وی با بیان اینکه قرارگاه مردمی اربعین، بایستی از یک اتفاق خاص به رویداد استانی و بلکه ملی تبدیل شود، عنوان کرد: فعالیت و خدمات‌رسانی این قرارگاه نباید محدود و محصور در یک نقطه و مکان باشد؛ بلکه بایستی از تمام ظرفیت‌های استان قم در این راستا استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی خدمت‌رسانی به زائران مراسم اربعین در بین مردم، تصریح کرد: اگر محلات، بقاع متبرکه امامزادگان، مدارس، مساجد و حسینیه‌های سطح استان قم برای این حرکت عظیم بسیج شوند، وسعت قرارگاه مردمی اربعین حسینی را بیش از پیش و خدمت‌رسانی‌ها را ماندگار می‌کند و ان شا الله خدمت‌رسانی به زائران مراسم اربعین بین مردم قم به فرهنگ عمومی تبدیل می‌گردد.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان قم ابراز کرد: اگر همه ظرفیت قم و مجموعه‌های مردمی در ایام اربعین، خادم زائران حرم مطهر امام حسین (ع) شوند و این فرهنگ‌سازی اتفاق بیفتد، قم در کشور به یک الگو در زمینه میزبانی از زائرین اربعین حسینی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: قرارگاه مردمی اربعین حسینی پس از انجام بیش از ۱۰۰ ماموریت طی هفت سال به بلوغ تبدیل شدن به قرارگاهی با پهنه کل استان رسیده است تا بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و منازل مردم دلداده اباعبدالله الحسین (ع) را پای کار میزبانی از زائران اربعین حسینی بیاورد.

بیطرفان افزود:‌ امسال نیز همچون سال‌های گذشته بایستی همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اداری و اجرایی و مجموعه‌های مردمی استان قم برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و شایسته‌تر به زائران مراسم اربعین بسیج شوند تا میزبانی شایسته‌ای برای زوار حرم مطهر امام حسین (ع) صورت پذیرد.

تمهیدات رفاهی برای ارائه خدمات به زائران در تاسوعا و عاشورا

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری قم گفت: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای تامین یخ مورد نیاز استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده و در همین راستا علاوه بر جایگاه‌های توزیع یخ در سطح شهر، بیش از چهار هزار مخزن و دپوی یخ توسط شهرداری و سپاه استان پیش‌بینی شده‌است.

حمیدرضا جعفری در گفت‌وگویی عنوان کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که سال‌های اخیر برای تهیه یخ در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در قم وجود داشت، امسال جلساتی به این منظور از ابتدای ماه محرم برگزار شد.

وی افزود:: امسال تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای تامین یخ مورد نیاز استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده و در همین راستا علاوه بر جایگاه‌های توزیع یخ در سطح شهر، بیش از ۴ هزار مخزن و دپوی یخ توسط شهرداری پیش‌بینی شده است.

وی ا اشاره به اینکه هماهنگی‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید یخ کارخانه‌های استان انجام شده، گفت: علاوه بر این اقدامات، برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل کمبود یخ در سطح استان، فرمانداری قم برنامه‌ریزی لازم را برای خرید یخ از شهرهای اطراف قم انجام داده و در صورت نیاز از این ظرفیت نیز استفاده خواهد شد.

وی با تقدیر از تلاش‌های شهرداری قم و سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) در این خصوص، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دما، برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و ارائه خدمات بهتر به عزاداران سیدالشهداء (ع) ماشین‌های آب شرب و شست‌وشو در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) مستقر می‌شوند.

جعفری بیان کرد: همچنین برای جلوگیری از گرمازدگی زائران و عزاداران حسینی، در سه نقطه از مسیرهای منتهی به میدان آستانه و حرم مطهر بانوی کرامت، پمپ «مه پاش» به همت شهرداری قم نصب شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.