کد خبر : 10780
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 8:11

سند جامع برای بهبود وضعیت اطراف حرم قم تهیه و اجرا شود

سند جامع برای بهبود وضعیت اطراف حرم قم تهیه و اجرا شود
استاندار قم با اشاره به اینکه واقعا وضعیت اطراف حرم در شأن شهر قم نیست، گفت: باید سند جامع برای اطراف حرم تهیه و اجرا شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمد آقامیری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها به موضوع فرهنگ تاکید داشتند و فرمودند که اقتصاد ذیل فرهنگ است.

وی با اشاره به الزام دستگاه‌ها برای تدوین پیوست فرهنگی در تمامی اقدامات، مطرح کرد: اگرچه در این باره قانون وجود دارد ولی متاسفانه آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است که به زودی در سطح استان قم ارزیابی و پیگیری لازم در این خصوص را خواهیم داشت.

استاندار قم با بیان اینکه شهر از جهات مختلف درحال توسعه است، عنوان کرد: این توسعه یافتگی شهر دارای محاسن و مضراتی است که برای کاهش مضرات باید اقدامات فرهنگی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تمرکز جمعیت در یک موقعیت قطعا معضلاتی را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای جوانان و نوجوانان باید برنامه داشته باشیم و استانداردها را در ساخت و ساز فضاهای فرهنگی رعایت کنیم.

آقامیری با بیان اینکه قم شهر عالم‌خیز و پایتخت مذهبی جهان اسلام است، تصریح کرد: اگر در استان قم مسائل غیر فرهنگی ایجاد شود دچار مشکلات بسیاری خواهیم شد.

استاندار قم اظهار داشت: تبدیل مساجد به پایگاه‌های فرهنگی بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است که باید در دستورکار قرار بگیرد.

آقامیری با بیان اینکه امروز نیازمند مراکز و پایگاه‌های فرهنگی هستیم، مطرح کرد: بیش‌تر مسئولیت ستاد بازآفرینی شهری در بافت است متراکم شهری است.

وی با اشاره به اینکه واقعا رینگ اطراف حرم در شأن قم نیست، تصریح کرد: باید سند جامع برای رینگ حرم تهیه و اجرا شود.

آقامیری با بیان اینکه در قم مراکز تاریخی و مهمی داریم، یادآور شد: مدرسه فیضیه دارای تاریخ بسیاری است که متاسفانه با یک اقدام فیضیه را در شهر گم کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش‌تر زائرین و مجاورین حرم مطهر از شرایط موجود ناراحت هستند، بیان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی با تهاتر باید به شهرداری کمک کند.

وی اضافه کرد: البته اقدامات خوبی درحال انجام است ولی زمان‌بر شدن اقدامات موجب می‌شود تا شیرینی طرح‌ها برای مردم کم شود.

آقامیری با اشاره به اینکه جمع آوری ریل‌های راه‌آهن اقدام خوبی بود ولی باید برای فضای آن نیز فکری شود، مطرح کرد: همچنین پل راه‌آهن مقابل مصلی نیز باید هرچه سریع‌تر برداشته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.