کد خبر : 10172
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 17:21

رئيس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شهدا در راه خدا از جان خود گذشتند

شهدا در راه خدا از جان خود گذشتند
رئيس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یادواره ۱۲۳ شهید فرماندهی انتظامی استان قم: گفت: شهدای عزیز از صدر اسلام تا شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافع حرم و عرصه نظم و امنیت، راه خدا را برگزیدند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله حسینی بوشهری در یادواره ۱۲۳ شهید فرماندهی انتظامی استان ضمن عرض تبریک به‌مناسبت هفته انتظامی به همه تلاشگران عرصه نظم و امنیت در استان، گفت: شهدای عزیز از صدر اسلام تا شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت، راه خدا را برگزیدند و برای رسیدن به هدفی مقدس از جان خود گذشتند.

وی افزود: شما در این مکان گردهم آمده اید که بگویید شهداء، ما شما را تنها نمی‌گذاریم و در هر فرصت و زمانی یاد و نام خاطره شما را گرامی می‌داریم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: شهدای سرافراز انتظامی در عرصه نظم و امنیت در زمان دفاع مقدس دوشادوش نظامیان ما شهید تقدیم کردند و امروز در عرصه‌های مختلف برای تامین آسایش و آرامش مردم و حفظ امنیت کشور، شهید تقدیم می‌کنند و این افتخاری برای فرماندهی انتظامی و خانواده‌های معظم شهداء است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فلسفه برگزاری یادواره شهیدان، اضافه کرد: فلسفه اول ادای حق نسبت به شهیدان است، شهیدانی که جان گرانقدر خود را تقدیم آرامش، آسایش و امنیت مردم کردند.

وی در بیان فلسفه دوم برگزاری این یادواره بیان داشت: خداوند در آیات متعدد قرآن کریم فرموده است که کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده نپندارید بلکه زندگانی هستند که نزد خداوند روزی می‌خوردند.

امام جمعه شهر قم فلسفه سوم را انتقال فرهنگ شهادت به نسل جدید عنوان کرد و ابراز داشت: پیام دیگر این یادواره این است که ما هوشیار و آگاه باشیم که هنوز دشمن داریم و باید محکم و استوار بایستیم و تا روزی که اسلام به پیروزی نهایی برسد باید در صحنه بمانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ویژگی اول شهدا را از جان گذشته بودن دانست و ویژگی دوم را تکلیف گرایی و مسئولیت پذیری شهدا عنوان کردند که اگر تکلیف گرا نبودند این قدر مظلومانه به شهادت نمی‌رسیدند و ویژگی سوم را نیز مقاومت در برابر ملامت، ملامت کنندگان دانست.

رونمایی از سند سجلی و اطلاع نگاشت تعدادی از شهدای فرماندهی انتظامی استان و اجرای گروه سرود فرماندهی انتظامی استان، دکلمه‌ای توسط دختر یکی از شهدای سرافراز از جمله برنامه‌های این یادواره بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.