کد خبر : 10444
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 17:24

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم:‌

صافکاران خودرو در قم به شهرک صنوف منتقل می‌شوند

صافکاران خودرو در قم به شهرک صنوف منتقل می‌شوند
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به جمع‌آوری برخی مشاغل مزاحم شهری، گفت: با آماده‌سازی زیرساخت‌های شهرک صنوف بخش مهمی از صنف آهن‌فروشان به این شهرک منتقل شدند و به‌زودی روند انتقال صنف صافکاری‌های خودرو نیز آغاز خواهد شد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ احمدرضا شفیعی با بیان اینکه صنف صافکاران درخیابان‌های مختلف شهر قم پراکنده بوده و به‌خاطر نوع فعالیت آنها، مزاحمت‌های صوتی و سد معابر برای شهروندان ایجاد می‌شود، بیان داشت: ساماندهی صنوف مزاحم شهری سال‌هاست که جزء مطالبات مردم شهروندان است و شهرداری در جهت رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی قدم برمی‌دارد.

شهرک ۲۰۰ هکتاری صنوف در پنج‌کیلومتری آزادراه قم – تهران قرار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیشتر مأموریت‌های اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم پس از اعلام گزارش شهروندان با سامانه ۱۳۷ انجام می‌گیرد و شهرداری قم به‌صورت میانگین در کمتر از یک ساعت معضل پیش‌آمده را حل می‌کند و درصورتی‌که امکان رفع آن در زمان کم وجود نداشته باشد، دلائل آن با تماس مستقیم به شهروند متقاضی، اعلام می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به سد معبر برخی از خیابان‌های شهر توسط وانت‌بارها، گفت: وضعیت قم در خصوص ساماندهی متکدیان، وانت‌بارها و دست‌فروشان قابل‌مقایسه با چندسال گذشته نیست و هم اکنون در هسته مرکزی شهر شاهد گره‌های گور ترافیکی حاصل فعالیت و وانت‌بارها و دست‌فروشان نیستیم.

فعالیت ۱۱ روزبازار در قم

شفیعی، فعالیت روزبازارهای قم را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: تمام وانت‌بارهای جمع‌آوری‌شده از سطح شهر در ۱۱ نقطه در ۸ منطقه شهری استقراریافته و بدون ایجاد گره ترافیکی مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: علاوه بر وانت‌بارها بخش مهم دیگری از نیازهای شهروندان در ۱۱ روزبازار شهر تامین می‌شود و هم اکنون بیش از ۵ هزار نفر در این بازارها مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به معضل احداث اضافه به بنا و طبقه مازاد، بیان داشت: موارد احداث طبقات مازاد طی چند سال گذشته به‌صورت کامل رفع شده و جلوی آنها گرفته است، اغلب اضافه بناهای شهر مربوط به سال‌های گذشته است.

وی بیان داشت: شهرداری قم از احداث اضافه بنا در هر مرحله‌ای که باشد جلوگیری کرده و مانع از ادامه احداث آنها می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به سد معبر برخی از اصناف و کسبه، تصریح کرد: شهروندان هرگونه سد معبر را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند، اگر سدمعبرکنندگان به اخطارهای شهرداری توجه نکنند، با طی‌کردن وظایف قانونی، واحد پلمب می‌شود.

شفیعی همچنین با اشاره به موضوع متکدیان و کودکان کار، گفت: جمع‌آوری و آماده‌سازی محل دو رسالت شهرداری در خصوص متکدیان و کودکان کار است که شهرداری مراکز مورد نظر را آماده‌سازی کرده و ولی ساماندهی این افراد خارج از وظایف شهرداری است.

وی در پایان عنوان کرد: سد معبر، کنترل ساختمان، معضلات اجتماعی و نظارت بر عملکرد روزبازارها جزو مهم‌ترین وظایف واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.