کد خبر : 9658
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 19:56

فرمانده نیروی دریایی سپاه مطرح کرد:

طراحی نسل جدید پهپاد در نیروی دریایی سپاه

طراحی نسل جدید پهپاد در نیروی دریایی سپاه
فرمانده نیروی دریایی سپاه از طراحی و ساخت پهپاد آب نشین و هیبریدی خبر داد و گفت: این دسته از پهپاد‌ها در این نیرو طراحی و ساخته شده و در نیروی دریایی به کار گیری شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ دریادار پاسدار سردار علیرضا تنگسیری با اشاره به ساخت انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی در این نیرو گفت: این پهپاد‌ها قادر به حمل موشک و بمب هستند و در الحاق جدید که در ماه‌های آینده انجام خواهد شد پهپاد‌هایی با قابلیت آب نشینی و پهپاد‌های هیبریدی به این نیرو ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: پهپاد‌های هیبریدی از دستاورد‌های جدیدی هستند و که این دسته پهپاد‌ها با یک موتور به پرواز در می‌آیند و موتور دیگر محرک است و پهپاد را به حرکت در می‌اورد و این دسته از پهپاد‌ها قابلیت پرواز و گشت زنی تا ۱۵ ساعت را دارند.

وی در خصوص الحاق فروند‌های جدید ناو شهید سلیمانی گفت: سه شناور در کلاس شهید سلیمانی با نام‌های مختلف الحاق می‌شوند که فروند دوم به نام شهید حسن باقری، شناور سوم شهید صیاد شیرازی و شناور چهارم به نام شهید رئیس علی دلواری است که امسال این نیرو ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص ویژگی‌های ناو کلاس شهید سلیمانی گفت: این شناور نخستین شناور با قابلیت پرتاب موشک‌های عمود پرواز است و در این شناور ۱۲ موشک نواب و ۴ فروند موشک صیاد با برد ۱۵۰ کیلومتر با خود حمل می‌کند و برای پوشش سطحی موشک‌هایی از ۹۰ تا ۷۵۰ کیلومتر را با خود حمل می‌کند .

وی قابلیت دریانوردی این شناور را ۵ هزار مایل عنوان کرد و گفت: برای ساخت این شناور کاتاماران شهید سلیمانی ۱۸۰ نقشه طراحی شده است و طول آن ۶۸ متر طول، ۱۸ متر عرض و ارتفاع ۱۲ متر است و این شناور با ۴ موتور در طرفین در صورت برخورد با موشک می‌تواند با موتور‌های دیگر به حرکت خود ادامه دهد که ویژگی مهم و منحصر به فرد این شناور است.

وی افزود: کلاس دیگر شناور ابو مهدی المهندس است که با ابعاد کوچک‌تر طراحی شده است و در کنار سایر شناور‌ها به این نیرو ملحق خواهد شد.

وی در خصوص توانمندی‌های موشکی نیروی دریایی سپاه گفت: در حوزه موشکی از ۱۲ کیلومتر تا ۲ هزار کیلومتر موشک در نیروی دریایی سپاه طراحی شده که در کنار موشک‌های متنوع وزارت دفاع که از برد ۹۰ کیلومتر تا هزار کیلومتر بازوان مطمئن و قدرتمند نیروی دریایی سپاه هستند.

سردار تنگسیری در مورد موشک‌های پدافندی این نیرو هم گفت: موشک‌های پدافندی این نیرو با موشک های۷ و ۱۸ کیلومتر در نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده اند و با موشک‌های نواب، مجید و صیاد وزارت دفاع پوشش هوایی شناور‌ها را انجام می‌دهند.

وی همچنین از الحاق تجهیزات مختلف در زمینه‌های شناوری، موشکی و پهپاد این نیرو خبر داد و گفت: این تجهیزات توان رزمی و شناسایی این نیرو را افزایش خواهد داد و تجهیزات جدید به همت نیرو‌های جوان و نخبه کشور در دوره تحریم طراحی و ساخته شده است.

منبع:صدا و سیمای قم

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.