کد خبر : 8234
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 17:35

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم:

ظرفیت اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین در قم وجود دارد

ظرفیت اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین در قم وجود دارد
مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم با تاکید بر آمادگی لازم برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی در این استان گفت: امسال برای اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین برنامه‌ریزی شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مهدی قربانی کرم روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: زمان استقبال از زائران و پذیرش آنان نیز از نخستین روز شهریورماه آغاز می شود و به مدت ۲۵ روز ادامه پیدا می‌کند.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم با اشاره به اینکه نحوه اسکان و پذیرایی زائران اربعین با سال‌های قبل متفاوت است خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، محل اسکان زائران منحصر به یک مکان خاص مانند مصلای قدس و یا مسجد جمکران نیست، و مکان‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: اغلب مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرک امامزادگان، حرم حضرت معصومه‌(س) و مسجد جمکران برای محل اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شهروندانی که مایل به در اختیار گذاشتن منازل خود جهت اسکان زائران هستند نیز آمادگی خود را اعلام کنند.

قربانی کرم تصریح کرد: به طور شبانه‌روزی اسکان و پذیرایی زائران را در قم به عنوان عمود اول خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان این که طی هفت سال گذشته زائران اربعین از ۳۰ کشور از اقصی نقاط جهان در قم اسکان یافتند بیان داشت: بیشترین فراوانی مربوط به زائران پاکستانی بوده، همچنین زائرانی از افغانستان، کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشور روسیه نیز اسکان داده شده اند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، در ایام اربعین ۶۰۰ هزار زائر در قم اسکان پیدا کرده‌اند یادآور شد: سال گذشته برای ۱۸۱ هزار نفر، اقدام های اسکان و پذیرایی انجام شد.

قربانی‌کرم اظهار کرد: تمامی افرادی که می‌خواهند خدماتی به زائران ارائه دهند، می‌توانند عدد ۸۲ را به سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند، تا پس از دریافت لینک و عضویت در کانال، اطلاعات مورد نیاز در اختیارشان قرار بگیرد.

مسئول قرارگاه اربعین قم با اشاره به همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) برای زمینه‌سازی خدمت‌رسانی به زائران اربعین بیان کرد: مانند هر ساله همه دستگاه‌ها پای کار هستند، با شهرداری جلسه‌های خوبی داشتیم و به مساجدی که در مناطق هشت‌گانه قرار است، میزبان زائران باشند، خدمات ارائه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.