کد خبر : 4088
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 12:46

مداح اهل بیت (ع):

عمق تفکر انقلاب اسلامی را باید در شعرهای حماسی و مداحی‌ها آورد

عمق تفکر انقلاب اسلامی را باید در شعرهای حماسی و مداحی‌ها آورد
مداح اهل بیت (ع) گفت:باید عمق تفکر انقلاب اسلامی را در شعرهای حماسی و مداحی‌ها آورد، شاعران توانمندی در این زمینه داریم که آثار فاخری تولید کرده اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ مهدی رسولی عصر جمعه در گردهمایی مدیحه سرایان کشور که به میزبانی کارگاه شعر خوشدل در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: باید در مقام توصیف، سوژه‌های انقلابی را در شعرها آورد و این موضوعات را به گفتمان تبدیل کرد.

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه در دهه نود مداحی ما امام حسین (ع) مقتول و معشوق بوده است افزود: گاهی دیده می‌شود مداحی‌های دهه‌های محرم با واژه‌هایی همانند گودال همراه است که باید بدانیم نباید این گونه واژه‌ها را همیشه و به صورت افراطی بکار برد.

رسولی تاکید کرد: مداحی انقلابی این نیست که صرفاً واژه‌های انقلابی در شعرها و نوحه‌ها آشکارا آورده شود بلکه باید به صورت غیر مستقیم به اصل موضوع اشاره کرد.

وی افزود: باید عمق تفکر انقلاب اسلامی را در شعرهای حماسی و مداحی‌ها آورد و شاعران توانمندی در این زمینه داریم که آثار فاخری تولید کردند.

نباید نگاه سطحی به مداحی انقلابی داشت

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه فرم بسیار مهم است و نباید نگاه سطحی به مداحی انقلابی داشت افزود: اندیشه مداحی انقلابی را باید در حوزه‌های مختلف از جمله شعر، فرم و آهنگ به صورت بهترین‌ها خلق کرد.

رسولی افزود: عموم مردم هنوز انتخاب اول آنان در مداحی حاج محمود کریمی است و این آمار برای ۵ سال اخیر است و نباید اینگونه تصور کرد که ذائقه جامعه در زمینه نوع مداحی‌ها تغییر کرده است.

وی گفت: مداح باید شعر را حفظ کند و در جانش بنشیند و بعد از آن برای مستمع بخواند که در این بخش ضعف‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: نباید به دنبال اشعار ضعیف رفت و اینگونه تصور کرد که مردم اینگونه اشعار را می‌پسندند که نظرسنجی‌ها چیز دیگه ای می‌گویند.

این مداح اهل بیت (ع) بیان داشت: شاعر و مداح باید به گونه‌ای عمل کند که مخاطبان عمق گفتمان حسینی را درک کنند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.