کد خبر : 11437
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 9:15

تحلیل آیت‌الله کعبی از تقابل تمدنی در جنگ غزه و اسرائیل:

عملیات طوفان الاقصی، حرکتی تمدنی بود

عملیات طوفان الاقصی، حرکتی تمدنی بود
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خط اول جبهه مقامت، غزه است، گفت: نتانیاهوی جنایت‌کار می‌گوید ما برای حفظ تمدن غرب می‌جنگیم و اگر در این جنگ پیروز نشویم، نه اسرائیل که تمدن غربی تمام می‌شود و او این تقابل را تقابل تمدنی می‌داند.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله عباس کعبی در مراسم بزرگداشت مقام شهدای فلسطین که از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان برگزار شد، به موضوع فلسطین و غزه اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که در غزه در حال اتفاق است، مسیر ظهور و بسترسازی ظهور و امتداد انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب بیان کردند: «قضیه فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است».

 وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی است و فلسفه انقلاب، بازتولید حاکمیت اسلام و اقامه دین در دوران معاصر جهت شکل‌دهی به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و بسترسازی برای ظهور و ساخت تمدن انسانی بر پایه اسلام است.

 عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دو بلوک شرق و غرب در جهان وجود داشت و انقلاب اسلامی، انقلاب ضداستکباری و ضد استعماری بوده که هدف آن پایان‌دادن به زورگویی‌های شرق و غرب و بازتولید امت اسلامی بر اساس معارف دین بوده است.

 سخنران این جلسه افزود: بیش از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و امروز شرقی وجود نداشته و غرب هم در سراشیبی سقوط در حال حرکت است.

 عضو جامعه مدرسین بیان داشت: تنها کشوری که تمدن‌سازی خود را بر پایه اسلام و سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده، ایران اسلامی است.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در این ۴۴ سال، امتداد منطقه‌ای و بین‌المللی پیدا کرده و آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل علی‌رغم تفرعن به استکبار و وحشی‌گری و علی‌رغم تسلط بر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی رو به اضمحلال و فروپاشی هستند.

 وی ابراز داشت: بلوک مقاومت اسلامی در حال مقابله و هم آوردی با بلوک استکبار و صهیونیسم بین‌الملل است که خط مقدم جبهه آن، غزه است؛ لذا باید بدانیم که ضربه اول طوفان الاقصی، حرکتی تمدنی است و آنچه که در غزه می‌گذرد، مقاومت تمدنی بوده که متعلق به جبهه مقاومت اسلامی است و این جبهه، مولود انقلاب اسلامی و فرمانده آن ایران اسلامی است.

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خط اول جبهه مقامت، غزه است، خاطرنشان ساخت: نتانیاهوی جنایت‌کار می‌گوید ما برای حفظ تمدن غرب می‌جنگیم و اگر در این جنگ پیروز نشویم، نه اسرائیل که بلکه تمدن غربی تمام می‌شود و او این تقابل را تقابل تمدنی می‌داند.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: جنایت‌هایی که در غزه اتفاق افتاده، تابلوی شفاف وحشی‌گری تمدن غربی است که به دست ماشین جنگی صهیونیست با کشتار کودکان و زنان به بدترین شکل ممکن در تاریخ در حال انجام است؛ یعنی همان خوی آمریکایی که سرخ‌پوستان آمریکایی را نابود می‌کردند.

 وی ابراز داشت: امروز آزادی‌خواهان جهان در مقابل این چهره غرب و صهیونیست صف‌کشیده‌اند و افکار عمومی جهان در حال بیدارشدن است و حتی غیرمسلمانان در کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس نیز بیدار شده‌اند و علیه این چهره خبیث و جنایت‌کار، راهپیمایی می‌کنند.

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جبهه مقاومت در مقابل این جنایت‌کاران دارای راهبرد واحد است، خاطرنشان ساخت: این جبهه نه دچار هیجان می‌شود و نه دچار انفعال و نه تحت‌تأثیر جو قرار می‌گیرد؛ او هوشمندانه و به‌موقع میدان‌داری کرده است.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: امروز جبهه دشمن با دروغ‌پردازی، شایعه‌سازی و… به‌گونه‌ای عمل می‌کنند تا پیروزی موهوم به دست آورند و تاکنون پیروزی قابل‌توجه نظامی نداشتند و تنها کار آنان قتل‌عام کودکان و زنان و تخریب بیمارستان‌ها بوده است.

 وی ابراز داشت: سخنرانی تاریخی آیت‌الله رئیسی در اجلاسیه فوق‌العاده سازمان همکاری کشورهای اسلامی قابل‌تقدیر است و مواضع بحق جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را اعلام کردند؛ اما هیچ امیدی به این کشورها نیست.

 عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و کشورهای طاغوتی منطقه هیچ حرکتی در جهت کمک به فلسطین نخواهند کرد و عملیات طوفان الاقصی طراحی عادی‌سازی روابط با اسرائیل را از بین برده و این کشورها فقط در ظاهر جنایت‌های اسرائیل را محکوم می‌کنند.

 عضو جامعه مدرسین بیان داشت: راه پایان تجاوز، مقاومت فزاینده و ضربه سخت مقاومت به اسرائیل است و این ضربه سخت در حال رخ‌دادن است؛ به‌گونه‌ای که آمریکا به اسرائیل پیغام می‌فرستد که جنگ را تمام کنید.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: آمریکا می‌داند که اگر جنگ از غزه به منطقه کشیده شده و اسرائیل تهدیدهای توخالی خود را نسبت به لبنان و بیروت عملی کند، حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد.

 وی ابراز داشت: ضربه اول طوفان الاقصی، ضربه راهبردی، هجومی، بدون برگشت و تداوم‌بخش تا آزادی کامل فلسطین و بسیار حساب شده بوده که با فرماندهی محمد ضیف از تربیت‌شدگان شهید عماد مغنیه و یار شهید حاج‌قاسم سلیمانی انجام شده است.

 عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: شبکه ۱۲ اسرائیل تخمین زده که حماس و جهاد اسلامی تحت امر ولایت‌فقیه عمل می‌کنند و بیان کرده که مشکل و تهدید اصلی ما دو عکسی است بالای سر سید حسن نصرالله نصب شده و از این دو عکس به وحشت افتاده‌اند.

 عضو جامعه مدرسین بیان داشت: سنگ بنای مقاومت اسلامی بر پایه عشق به امام حسین (ع)، امام راحل و انقلاب اسلامی بوده و امروز ملت غزه با وجود این همه مصیبت، شعار «ما رأیت الا جمیلا» سر می‌دهند.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: غزه میدان عزت، جهاد، شهادت و صبر است و نباید نسبت به غزه بی تفاوت بود؛ میدان جهاد غزه، میدان جهادی است که منجر به فتح الفتوح اسلام خواهد شد.

 وی ابراز داشت: طلاب و فضلا باید به شبهات پیرامون فلسطین پاسخ دهند و همه باید در میدان حضور داشته و به نقش آفرینی بپردازند.

 عضو جامعه مدرسین در پایان با اشاره به اینکه عصر آینده، عصر ولایت محمد و آل محمد (ص) است، بیان داشت: عصر مقاومت، عصر تمدن اسلامی و عصر تمدن اسلامی عصر بسترسازی برای ظهور است و هر شخصی که در این میدان باشد، سرباز امام زمان (عج) است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.