کد خبر : 11067
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 8:54

استاندار قم:

مسئولان ناکارآمد از چرخه مدیریت خارج خواهند شد

مسئولان ناکارآمد از چرخه مدیریت خارج خواهند شد
استاندار قم با بیان اینکه مدیران استان برای حل مشکل باید با روحیه جهادی بین مردم حاضر شوند، گفت: در جلسه اخیری که با رییس‌جمهور داشتیم ایشان دستور دادند که مدیران ناکارآمد باید از چرخه مدیریت کشور خارج شوند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سیدمحمد آقامیری روز سه‌شنبه در نخستین دوره آموزشی رسالت با حضور نمایندگان ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی در قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه کاری نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی از مهم‌ترین نکاتی است که مورد توجه قرار گرفته‌است.

وی افزود: بنده معتقد هستم این حوزه کاری ۲ بُعد مهم دارد که اولین آن معنویت کارمندان و نکته دوم بحث غذای حلال است. به یاد دارم در سال‌های اخیر کنگره‌ و همایش‌هایی ویژه ضابحین کشتارگاه‌ها برگزار شد که دارای ویژگی‌های مهمی بود.

وی با بیان اینکه در مدیریت جدید استان نظارت در همه مسائل افزایش یافته است، گفت: کاری که از همان ابتدا در قم شروع کردیم بحث افزایش نظارت و بازدیدهای سر زده از مجموعه‌های مختلف بود.

وی افزود: بنده معتقد هستم در هر اموری یک ناظر باید حضور داشته باشد تا کار مردم با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. برای مثال خود بنده در این مدت زمان کمی که در استان مستقر شدم از چندین ادارات کل بازدید سر زده و بدون اطلاع قبلی داشته‌ام.

آقامیری تشریح کرد: حضور بین مردم و بازدیدهای سر زده را برای همه مدیران استان ابلاغ کرده‌ایم که با روحیه جهادی در میدان حاضر شوند. مشکلات مردم به صورت کانالیزه حل نمی‌شود و مدیری که در اتاق خود نشسته و از آنجا خارج نمی‌شود نمی‌تواند برای حل مشکلات نسخه نویسی کند.

وی با بیان اینکه مجموعه دولت به دنبال این است مدیران ناکارآمد را چرخه اداره کشور کنار بگذارد، عنوان کرد: در جلسه اخیری که با ریاست محترم جمهور داشتیم ایشان به همه وزیران و استانداران دستور دادند فرصت آن رسیده مدیرانی که ناکارآمد هستند را از چرخه مدیریت کشور خارج کنند. این مسئله را هم وزیر کشور ۲ روز پیش به همه ما استانداران ابلاغ کردند.

استاندار قم تاکید کرد: دشمن به‌دنبال افزایش نارضایتی مردم است ،در مقابل ما موظف هستیم برای حفط سرمایه اجتماعی و افزایش رضایت مردم مدیرانی در امور استان را منصوب کنیم که کارآمد باشند.

آقامیری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها از غربت فرهنگ در کشور سخن گفته‌اند، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که کشور ما در حوزه فرهنگ نیازمند اقدامات جدی است که از سوی ما مسئولین باید انجام شود. ایشان نقشه مهندسی فرهنگ را به دولتمردان و شورای عالی انقلاب فرهنگی داده‌اند و ما باید دستور معظم له را در جامعه محقق سازیم‌.

وی تصریح کرد: در ۲ دهه اخیر باتوجه به اینکه رهبر انقلاب درخصوص حفظ فرهنگ و شبیخون فرهنگی بارها در فرمایشات خود هشدار داده‌ بودند اما متاسفانه به این مسئله مهم توجه نشد و امروز شاهد این هستیم از سوی استکبار هجمه‌های فرهنگی به کشورمان وارد می‌شود و دشمن به دنبال این است جوانان را از اعتقادات و آرمان‌های انقلاب جدا کند.

استاندار قم بیان کرد: بر این اساس ما از روز اول که وارد قم شدیم بنا را بر این گذاشتیم پایه‌های فرهنگ در این استان را تقویت کنیم. لذا به همه مدیران کل دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان ابلاغ کردیم که کلیه اقدامات و تصمیمات آن‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

آقامیری در پایان اظهار داشت: وقتی تاکید می‌کنیم که همه اقدامات پیوست فرهنگی داشته باشد یعنی اگر قرار است خیابانی هم ایجاد شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد اگر اقدامی در قم انجام شود که پیوست فرهنگی نداشته باشد مدیرکل آن دستگاه باید پاسخگوی مدیریت استان باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.