کد خبر : 7179
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 17:22

صحرایی:

نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان افت نکرده، «واقعی» شده است

نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان افت نکرده، «واقعی» شده است
وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتقاد بنده بر این است که نمره دانش آموزان در امتحانات نهایی افت نکرده بلکه واقعی شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش   درباره دلایل افت نمره دانش آموزان در امتحانات نهایی اظهارکرد: امتحانات نهایی اخیر، اولین و جامع‌ترین امتحان استاندارد ما در طول تاریخ آموزش و پرورش بوده است که براساس استانداردها و شاخص‌های ملی و بین‌المللی، آزمونی یکپارچه در سراسر کشور گرفته شده و نمره‌ای از آن به دست آمده است.

وی افزود: اعتقاد بنده بر این است که نمره دانش آموزان در این امتحانات افت نکرده بلکه واقعی شده است؛ زیرا در امتحانات قبلی، چنین استانداردهایی در سطح ملی وجود نداشته است. درحال حاضر ما باتوجه به این نمرات، داده‌هایی قابل اعتماد داریم که باید براساس آن‌ها برنامه ریزی آموزشی کنیم. همچنین به مدارس کارنامه داده می‌شود که به عنوان مثال نمره‌ ریاضی هر مدرسه در این امتحانات، تا چه سطح و اندازه بوده است و معلمان باید برای افزایش سطح کیفی این درس، برنامه داشته باشند.

مرادصحرایی گفت: آن چیزی که در این زمینه اهمیت دارد این است که درحال حاضر ما یک نمره واقعی از دانش آموزان به دست آورده‌ایم زیرا هیچ کدام از نمرات قبلی واقعی نبودند. به اعتقاد به بنده، تاثیر ۴۰ درصد قطعی نمره امتحانات نهایی بر کنکور، اقدامی کاملا عادلانه و در راستای عدالت آموزشی بود زیرا نمره امتحانات نهایی آن‌ها، ۴۰ درصد نمره کنکور را تشکیل می‌دهد که نسبت به گذشته واقعی‌تر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.