کد خبر : 4672
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 8:24

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد:

پرداخت وام ۶۰۰ میلیون تومانی به ساکنین اطراف حرم حضرت معصومه(س)

پرداخت وام ۶۰۰ میلیون تومانی به ساکنین اطراف حرم حضرت معصومه(س)
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: شهروندانی که در بافت اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ساکن هستند می‌توانند برای نوسازی و بازسازی منزل خود وام ۶۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمد صادقی  اظهار داشت: در راستای بازسازی بافت فرسوده در شهر قم بسته‌های تشویقی به تصویب رسیده که متقاضیان می‌توانند از تسهیلات بانکی که برای این امر تعریف شده استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، نبود سیاست‌های تشویقی مؤثر در سطح کلان کشور متناسب با وضعیت اقتصادی افراد ساکن در بافت فرسوده، وضعیت دسترسی نامناسب معابر، فرسودگی تأسیسات شهری و محدودیت‌ها در زمینه ارائه خدمات زیر بنایی را از جمله مشکلات در مسیر بازسازی بافت‌های فرسوده و عدم رونق این بخش برشمرد.

وی عنوان داشت: شهروندانی که در بافت اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ساکن هستند می‌توانند برای نوسازی و بازسازی منزل خود وام ۶۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند که این تسهیلات با سود ۱۲.۶ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله، تنفس یک ساله و با پیشرفت فیزیکی حداقل ۱۰ درصد واحد مسکونی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به سایر تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در دیگر مناطق شهر قم بیان داشت: ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر قم از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات ۴۰۰ میلیونی شامل ۳ بخش است افزود: ۱۵۰ میلیون تومان سهم دولت بدون سود با بازپرداخت یک ساله، ۱۵۰ میلیون تومان دیگر دوران مشارکت با تنفس یک ساله با سود ۹ درصد در طول ۱۲ سال و ۱۰۰ میلیون تومان نیز سهم بانک با سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۱۲ ساله است.

وی افزود: ساکنان بافت اطراف حرم مطهر با مراجعه به ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان قم واقع در بلوار ۷۵ متری عمار یاسر، بلوار تعاون، مجتمع ادارات می‌توانند نسبت به موقعیت قرارگیری واحد خود در محدوده طرح توسعه پیرامون حرم مطهر مطلع شوند و در ادامه با مراجعه به نشانی اینترنتی www.facility.udrc.ir درخواست خود را ثبت کنند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.