کد خبر : 7785
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 17:37

پوشش رایگان بیمه سلامت در قم به ۲۰۸ هزار نفر رسید

پوشش رایگان بیمه سلامت در قم به ۲۰۸ هزار نفر رسید
مدیرکل بیمه سلامت قم، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۸ هزار نفر از مردم استان در قالب چتر حمایتی بیمه‌ای دولت سیزدهم برای دهک‌های اول تا پنجم به طور رایگان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ عباس فتحی، مدیر کل بیمه سلامت قم، به قرار گرفتن بیش از ۲۰۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان سلامت، گفت: با چتر حمایتی دولت سیزدهم تمام افراد دهک اول تا پنجم استان قم به‌موازات کشور، تحت پوشش رایگان بیمه‌ای قرار گرفتند.

وی در ادامه به تخفیف‌های دهک‌های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: خدمات درمانی دهک ششم با ۲۰ درصد تخفیف، دهک هفتم ۳۰ درصد تخفیف، دهک هشتم ۴۰ و دهک نهم از ۵۰ درصد تخفیف در استفاده از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

فتحی اضافه کرد: در مجموع بیش از ۶۱۴ هزار نفر از مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بخش مهمی از آن‌ها را افراد نیازمند شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم حمایت‌های دارویی و درمانی از بیماران خاص را موردتوجه قرار داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری یک‌هزار و ۳۵۱ نفر از بیماران خاص این استان تحت پوشش رایگان بیمه‌ای قرار گرفتند.

وی حمایت از بیماران خاص و نیازمند را از رویکرد‌های مهم بیمه سلامت استان قم دانست و گفت: بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، ام اس، پیوند کلیه و اتباع خاص جزء بیماران خاص محسوب می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج و پوشش هزینه درمانی ۱۰۷ نوع بیماری در این صندوق، افزود: از ابتدای تشکیل تاکنون برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر پرونده تشکیل و مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده‌است.

فتحی گفت: شهروندان می‌توانند تمام درخواست‌های خود را به‌صورت تمام‌وقت از سامانه سلامت شهروندی پیگیری کنند.

وی افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه csp.ihio.gov.ir به‌منظور ثبت‌نام، تمدید، افزایش عائله، ویرایش اطلاعات و بارگذاری عکس و پرینت صفحه اول مشخصات در صندوق بیمه ایرانیان به‌صورت ۲۴ ساعته اقدام کنند

مدیر کل بیمه سلامت قم در ادامه افزود: با اجرای این مورد بیمه‌شدگان از پرداخت هزینه‌های جانبی به دفاتر پیشخوان معاف می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: سامانه تلفنی به شماره ۱۶۶۶ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات، سؤالات و مطالبات عمومی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.