کد خبر : 5705
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 17:29

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام آشتیانی

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام آشتیانی
رئیس جمهور در پیامی درگذشت عالم وارسته، انقلابی و عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی را تسلیت گفت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت عالم وارسته، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نوشت: درگذشت عالم وارسته، انقلابی و عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی موجب تأثر خاطر شد.

رئیس جمهور افزود: این مدرس و محقق علوم دینی که سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه درخشان خود دارد همواره در سنگر تدریس و جهاد تبیین، اهتمام ویژه داشت و آثار ماندگاری در حوزه تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه و نشر و ترویج معارف اهل بیت (ع) به یادگار گذاشت.

آیت‌الله رئیسی فقدان این استاد فرهیخته را به بیت مکرمه، علمای اعلام، جامعه مدرسین و طلاب حوزه علمیه و مردم شریف قم تسلیت گفت و از درگاه خداوند بزرگ برای این مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ محمدرضا آشتیانی‌ نماینده سابق مردم قم در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته – سوم تیرماه – در سن ۸۳ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

آن مرحوم علاوه بر مسئولیت‌های سیاسی و انقلابی، از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم و از مؤلفان تفسیر نمونه قرآن کریم بود که زیر نظر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی تألیف شده‌ است. وی همچنین چندین سال معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و پیش از آن ریاست دانشگاه پیام نور استان قم را به عهده داشت.

مراسم تشییع این روحانی خدوم امروز (چهارم تیرماه) ساعت ۱۷ از مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) برگزار می شود.

همچنین مراسم یادبود نیز همان شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.