کد خبر : 9079
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 13:02

چه کسانی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟

چه کسانی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در مدارس استثنایی فضای تخصصی توانبخشی داریم و فضایی بسیار خوب برای نیرو‌های توانبخش در آموزش و پرورش فراهم شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برای اولین بار در کشور ما توانستیم هزار نفر مجوز جذب نیروی کاردمان و گفتار درمان در قالب شغل مربی امور آموزش معلولین از سازمان اداری استخدامی کشور دریافت کنیم. این نشان می‌دهد که ما پس از سال‌ها توانسته ایم شرایطی را فراهم کنیم که نیاز به مربی‌های متخصص را تامین بکنیم.

او ادامه داد: اگر بتوانیم هزار نفر را به صورت کامل جذب کنیم بخش مهمی از نیاز کشور در حوزه توانبخشی حل می‌شود. حدود ۶۵۰ نفر نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی داریم که اکثرا در حال بازنشستگی هستند.

طریفی حسینی گفت: در سال‌های اخیر امکان جذب وجود نداشت، اما با صحبت‌هایی که با سازمان استخدامی شده این مجوز صادر و از دیروز فرایند ثبت نام شروع شده و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد. آزمون هم ۲۰ یا ۲۱ مهر برگزار می‌شود. ۴۰ درصد نمره از طریق آزمون کتبی و ۶۰ درصد از طریق مصاحبه و قرار گرفتن افراد در موقعیت‌های عملی حاصل می‌شود. مصاحبه شفاهی است و بیشتر کار عملی و مهارتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی توضیح داد: کسانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که حتما فارغ التحصیل کاردمانی و گفتاردمانی باشند و لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری داشته باشند. افرادی که در حال حاضر دانشجوی ترم اخر هستند و حداکثر تا سه ماه بعد از آخرین روز ثبت نام فارغ می‌شوند هم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی ادامه داد: این افراد بعد از اینکه نمره قبولی کسب کردند به فرهنگیان معرفی می‌شوند؛ ما یک دوره مهارت آموزی برگزار می‌کنیم و بعد جذب مراکز ما می‌شوند. از نظر فرصت شغلی که فراهم شده ما مراکزی را تحت عنوان مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام داریم که از سال گذشته راه اندازی کردیم که مانند مراکز و کلینیک‌ها آموزش‌های فردی را به بچه‌ها ارائه می‌دهند.

او در پایان گفت: در مدارس استثنایی فضای تخصصی توانبخشی را داریم و یک فضای بسیار خوبی برای کاردرمانان و گفتار درمانان در آموزش و پرورش فراهم شده است و از آن‌ها دعوت میکنم در این آزمون شرکت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.