کد خبر : 11209
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 9:13

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

گلزارهای شهدای روستایی در قم تا پایان امسال بهسازی می‌شود

گلزارهای شهدای روستایی در قم تا پایان امسال بهسازی می‌شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: درصورت همکاری دهیاران و بخشداران تا پایان امسال همه گلزارهای شهدای روستایی دراین استان بهسازی و ساماندهی می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: در شهر قم نیز گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به عنوان بزرگترین گلزار شهر در حال بهسازی است و گلزارهای شهدای بهشت معصومه و شیخان نیز در حال برنامه ریزی جهت بهسازی و ساماندهی می‌باشد.

در استان قم در مجموع ۷۷ گلزار شهدا وجود دارد که از این تعداد ۵۰ گلزار شهدا در روستاهای این استان قرار دارد.

وی در خصوص اعتبارات اختصاص یافته برای بهسازی گلزارهای شهدا اظهار داشت: اعتبارات سفر رئیس جمهور به قم جهت ساماندهی گلزارهای شهدای قم ۱۷میلیارد تومان است که تاکنون هفت میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته‌است.

وی گفت:‌ طبق مصوبات سفر رئیس جمهور به قم اگر باقیمانده اعتبارات که حدود ۱۰ میلیارد تومان است اختصاص یابد اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان دیگر جهت بهسازی گلزارهای شهدای این استان مورد نیاز است.

آیت الله رئیسی دیماه ۱۴۰۰ در سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به قم سفر کرد.

وی درادامه درخصوص گلزارهای شهدای روستایی گفت:‌ روستای فردو بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، همچنین ۳ شهید گمنام نیز در این روستا مدفون هستند، بنای یادمان این روستا نیز در سال ۱۳۹۰ ساخته شده است. روستاهای راهجرد و خورآباد نیز به ترتیب با ۱۰ و ۹ شهید از روستاهای با بیشترین شهدای استان می باشند که یادمان گلزار شهدای آنها نیز ساخته شده و تحویل دهیاری روستا گردیده‌است.

روستای فردو در۵۰ کیلومتری جنوب غربی قم با تقدیم۱۰۴ شهید در بین روستاهای ایران بیشترین شهید در طول هشت سال دفاع مقدس را تقدیم انقلاب کرده که به منظور پاسداشت این شهدای گرانقدر، در سال‌های گذشته یکی از سایت‌های هسته‌ای ایران که در شمال قم واقع است را به نام فردو نامگذاری کرده‌اند.

هنرمند گفت:‌در بحث گلزارهای روستایی به محض تکمیل و ساماندهی، مطابق “ماده ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران” جهت حفظ و حراست و نگهداری طی توافق نامه‌ای به دهیاری روستاها واگذار می‌شود، اما در برخی از روستاها به دلیل عدم توجه به این موضوع، گلزارها دچار مشکلاتی شده‌اند که این امر اخیرا از طریق استانداری نیز پیگیری شده‌است تا بوسیله بخشداری‌ها به این موضوع رسیدگی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.