کد خبر : 12748
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 7:50

سرپرست اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم:

۱۱ هزار واحد روستایی نیاز به مقاوم سازی دارد/مشکل عدم‌پذیرش ضامن به‌صورت زنجیره‌ای از متقاضیان در بانک‌ها

۱۱ هزار واحد روستایی نیاز به مقاوم سازی دارد/مشکل عدم‌پذیرش ضامن به‌صورت زنجیره‌ای از متقاضیان در بانک‌ها
سرپرست اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به مشکل عدم‌پذیرش ضامن به‌صورت زنجیره‌ای از متقاضیان در بانک‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار واحد نیاز به مقاوم‌سازی دارد که پایان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها سال ۱۴۱۰ است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مهندس محمد اطهری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به  خلاصه‌ای از گزارش مربوط به واحد بازسازی و مسکن روستایی، اظهار داشت: تعداد خانوارهای فصلی و غیر فصلی در استان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۲۰ هزار خانوار و تعداد خانوارهای دائمی ۱۷ هزار و ۶۰۰ خانوار است.
وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ تعداد واحدهای دریافت‌کننده تسهیلات طرح ویژه و مقاوم‌سازی شده ۹ هزار و ۴۵۰ واحد است که از این ۴۵ درصد واحدها مقاوم‌سازی شده است.
سرپرست اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به اینکه  در حال حاضر حدود ۱۱ هزار واحد نیاز به مقاوم‌سازی دارد، گفت: مطابق برنامه زمان‌بندی ارائه شده توسط دفتر مرکزی بنیاد مسکن، پایان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی  در روستاها سال ۱۴۱۰ است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های ثبت شده و درخواست پروانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون یک هزار و ۱۹۷ واحد است که از این تعداد تنها ۴۴۱ واحد درخواست تسهیلات مقاوم‌سازی داده‌اند؛ یعنی  تقریباً ۴۰ درصد که عدد بسیار پایینی است.
اطهری اضافه کرد: الباقی واحدها به‌صورت غیراصولی اقدام به ساخت‌وساز کرده و بعد از پرداخت جریمه در کمیسیون ماده ۹۹ به‌راحتی پایان کار و انشعابات دریافت می‌کنند که باعث ایجاد بافت فرسوده نوساز در روستاها شده است.
وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات تسهیلات مقام سازی روستاها، تصریح کرد: از عمده مشکلات عدم جذب تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی که تاکنون پیگیری‌های زیادی در سال‌های گذشته از مدیریت شعب محترم بانک‌های عامل شده است، علی‌رغم مصوبه هیئت محترم وزیران، عدم‌پذیرش ضامن به‌صورت زنجیره‌ای از متقاضیان و درخواست ۲ یا ۳ ضامن کارمند با  نامه کسر از حقوق و یا کاسب دارای پروانه و دسته‌چک است که در توان متقاضی روستایی نبوده که در نهایت باعث انصراف از تسهیلات و اجباراً ساخت غیراصولی  ساختمان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.