کد خبر : 4943
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 17:48

مدیرکل آموزش و پرورش قم:

۵۶۴ پایگاه فرهنگی آموزش و پرورش قم در تابستان فعال است

۵۶۴ پایگاه فرهنگی آموزش و پرورش قم در تابستان فعال است
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت در ایام تابستان تعطیل نیست گفت: ۵۶۴ پایگاه فرهنگی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش قم، در ایام اوقات فراغت فصل تابستان فعال است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ علیرضا رحیمی روز چهارشنبه در آیین پایانی مدارس امین حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء قم افزود: همه دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌ها و استخرهای آموزش و پرورش استان نیز آماده ارائه خدمات در تابستان است.

وی اضافه کرد: ۱۵۴ فضای ورزشی آموزش و پرورش استان در درجه اول در اختیار دانش‌آموزان و سپس کسانی است که علاقه‌ دارند به این فضاها ورود پیدا کنند، قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت استخرها نیز به این امر اختصاص پیدا خواهد کرد گفت: در فصل تابستان در روزهای پنجشنبه‌، مدارس و فضاهای مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای دخترها و مادرها و در روزهای جمعه ویژه پسرها و پدرها فعال است.

این مسئول بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در هنرستان‌های استان نیز به دانش‌آموزان متوسطه اول، همچنین دانش‌آموزان متوسطه دوم یک مهارت را آموزش خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: فضاهای ورزشی آموزش و پرورش روزانه یک وقت رایگان را در اختیار مساجد و مراکزی که برنامه‌های اوقات فراغت دارند، قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین با اشاره به حضور روحانیان و مبلغان در مدارس در قالب طرح امین گفت: این حرکت نشان می‌دهد، حوزه به معنای واقعی کلمه دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه حضور طلبه‌ها در مدارس، حاکی از پیوند عمیق نهاد تعلیم و تربیت با حوزه‌هاست گفت: باید پیوند حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را تبریک بگوییم، قدر این فرصت‌ها را بدانیم و در کنار هم باشیم.

 

هزار واحد آموزشی در طرح مدارس امین در قم فعال است

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم نیز اقدام‌های انجام شده طی سال گذشته در چارچوب طرح امین را مورد توجه قرار داد و گفت: نخستین کار، شناسایی مراکز و نهادهای فعال در آموزش و پرورش بود، معاونت تبلیغ جامعه‌الزهرا(س) در جذب خواهران طلبه به صورت جدی اقدام کرد.

حجت‌الاسلام حسین مردان پور با اشاره به تشکیل کمیته دانش‌آموزی گفت: کارها در قالب این کمیته پیگیری شد.

وی با اشاره به فراخوان انجام شده برای گسترش مدارس امین در قم اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۵۰ مدرسه در طرح امین فعالیت داشت، و امسال نیز به حدود هزار واحد آموزشی افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در سال جاری بیش از سه‌هزار مبلغ خواهر و برادر ثبت نام کردند، و پس از انجام مصاحبه، تقریبا ۷۸۶ برادر و ۶۱۱ خواهر انتخاب و حدود هزار نفر از این مبلغان مستقر شده‌اند.

مردان پور گفت: برای توانمندی مبلغان دوره‌های آموزشی را برگزار کرده‌ایم، حدود سه بسته امین و بیش از ۳۰۰ کلیپ کوتاه با عناوین متتاسب آموزش و پرورش، مصوب ‌شورای علمی تربیتی به صورت غیرحضوری آموزش داده شد.

معاون حوزه‌ علمیه قم با بیان اینکه مبلغان امین در همه نواحی و بخش‌های این استان استقرار پیدا کرده‌اند گفت: از عملکرد این مبلغان سه ارزیابی صورت گرفت، ۹۰ درصد آنان رتبه خیلی خوب و عالی را کسب کردند.

مردان‌پور خاطرنشان کرد: از سوی مبلغان امین، ۹۳۴ هزار و ۵۴۱ فعالیت در زمینه‌های گوناگون مانند اقامه نماز جماعت، ارائه مشاوره، پرسش و پاسخ و تولید محتوی صورت گرفته است.

 

معلم باید دانشمند، مخاطب شناس و زمان شناس باشد

قائم حوزه‌های علمیه نیز با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش فقط برای معلمان نیست گفت: افتخار ما روحانیان نیز معلمی است.

حجت‌الاسلام حمید ملکی افزود: این فضایی که ایجاد شده را غنیمت بداریم، ما در مسیر اهداف طلبگی قرار گرفته‌ایم.

وی با یادآوری اینکه در مدارس با نسل جوان مواجه هستیم بیان داشت: جوان امروز از حیث فطری فرق نکرده، اما اطلاعات موجود در ذهن باعث می‌شود، تا سبک‌ زندگی و رویکردها نیز دستخوش تغییر شود.

ملکی گفت: ما معلمان و روحانیان وظیفه داریم، مخاطبان را با صحیح‌ترین روش به بهترین شکل ممکن بشناسیم.

قائم حوزه علمیه همچنین با بیان اینکه یک معلم باید روشمند، دانشمند، مخاطب‌شناس، زمان‌شناس و مکان‌شناس باشد تصریح کرد: در آموزه‌های اسلامی نیز به این مسائل اشاره شده، همچنین غربی‌ها نیز در این خصوص تجربه‌های خوبی کسب کرده‌اند، همه چیزی که غرب نوشته باشد را رد نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان باید به لحاظ ادب، اخلاق، صفا، صمیمت و تواضع سرآمد باشند، چون باید با رفتارمان انسان‌ها را تربیت کنیم.

قائم مقام حوزه‌های علمیه بیان کرد: اگر خالصانه تلاش کنیم، مورد توجه پروردگار قرار خواهیم گرفت، انقلاب اسلامی بر همین اساس تحقق پیدا کرد، حضرت امام اهل جهاد و اخلاص بود، خداوند متعال به او قدرتی داد که تاج و تخت طاغوتیان را در هم ریخت، در جنگ تحمیلی نیز با همین قاعده پیروز شدیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.