کد خبر : 11006
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 9:36

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم:

۳۳ موتورسوار طی هفت ماه در تصادف‌های درون شهری قم فوت کردند

۳۳ موتورسوار طی هفت ماه در تصادف‌های درون شهری قم فوت کردند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۳۳ موتورسوار در تصادف‌های درون شهری قم جان خود را از دست دادند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  سرهنگ غلامرضا صدفی افزود: فوت موتورسوارها در این بازه زمانی در تصادف‌های درون شهری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته‌است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۲۰ عابر پیاده نیز در تصادف‌های درون شهری قم جان باختند افزود: این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته‌است.

وی علت بیشتر تصادف‌ها مربوط به موتورسیکلت‌ها را سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و حرکت در مسیر خلاف جهت و علت بیشتر تصادف‌های مربوط به عابران پیاده را سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان و استفاده نکردن عابران از پل‌های هوایی و عدم عبور از محل‌های خط کشی مخصوص آنان عنوان کرد.

صدفی گفت: مجموع تصادف‌های درون شهری قم از ابتدای امسال تا پایان مهرماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش و برخورد پلیس با تخلفات نیز ۲۰ درصد افزایش یافته‌است.

به گفته وی، تصادف‌های جرحی ۱۲ درصد کاهش، تصادف های خسارتی ۲۰ درصد افزایش و تصادف های منجربه فوت نیز ۱۸ درصد افزایش داشته‌است.

جمعیت شهری استان قم یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.