کد خبر : 13245
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 18:59

آغاز به کار قرارگاه مردمی حضور در قم با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات

آغاز به کار قرارگاه مردمی حضور در قم با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات
دبیر قرارگاه مردمی حضور گفت: فعالیت قرارگاه از امروز با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات آغاز می‌شود و تا یک اسفند ادامه دارد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام مصطفی نگارشی ظهر امروز در نشست خبری قرارگاه مردمی حضور که در سالن اجتماعات فرهنگسرای جوان برگزار شد، گفت: فعالیت قرارگاه از امروز با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات آغاز می‌شود و تا یک اسفند ادامه دارد، تلاش می‌شود در این مدت کنشگران را به آموزش‌های لازم قرارگاه مجهز کنیم.

دبیر قرارگاه مردمی حضور تصریح کرد: روزهای یکم الی یازدهم اسفند موضوع ورود به میدان انجام و تلاش می‌شود نسل جوان با اهمیت حضور در انتخابات آشنا و ظرفیت‌های مختلف را دور یکدیگر جمع کرده و هم‌افزایی صورت بگیرد.

  استفاده از ظرفیت بسیج محلات و مدارس و دانشگاه‌ها

وی تصریح کرد: با بسیج محلات و دانشگاه‌ها و مدارس استان نیز صحبت‌های لازم صورت گرفته و تلاش می‌شود از ظرفیت آنها برای مشارکت در انتخابات بهره ببریم، کانالی در فضای مجازی با محتوای ویژه کنشگران داریم و کانال دیگر نیز مربوط به محتوای قرارگاه مردمی حضور است.

نگارشی با تاکید بر اهمیت و جایگاه رسانه افزود: رسانه تاثیر بسیار بالایی دارد و کارگردانی زندگی انسان را انجام می‌دهد و اصحاب رسانه روایت اول را انجام می‌دهند.

دبیر قرارگاه مردمی حضور بیان کرد: سیاست راهبردی امام راحل از ابتدا آوردن و حضور مردم در صحنه بود و این موضوع را در ۸ سال دفاع مقدس به وضوح مشاهده کردیم.

 عدم حضور مردم در صحنه از اهداف دشمن است

نگارشی ادامه داد: عدم حضور مردم در صحنه انتخابات یکی‌ از اهداف دشمن بوده و در این‌ راستا برنامه‌ریزی کرده است؛ ما باید این هدف دشمن را با شکست روبه‌رو کرده و حضور و مشارکت پرشور در انتخابات داشته باشیم.

وی با اشاره به آثار و برکات حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بیان کرد: امروز برای حاکمیت و عزت اسلامی و صلاح ایران و اسلام و مقابله با استکبار باید در پای صندوق رای حاضر شده و مشارکت پرشور داشته باشیم.

 فعالیت قرارگاه مردمی حضور در ۵ کارگروه

دبیر قرارگاه مردمی حضور تصریح کرد: این قرارگاه در ۵ کارگروه فعالیت می‌کند که تولید محتوا نخستین کارگروه است که سرفصل‌هایی برای دوره‌های نیم روزه و یک روزه طراحی و محتوای مورد نیاز تولید می‌شود.

وی ادامه داد: کارگروه طرح و برنامه یکی دیگر از کارگروه‌های قرارگاه مردمی حضور است، کارگروه آموزش نیز مسئول برگزاری دوره‌هاست و مباحث جمع آوری و ارائه می‌شود.

نگارشی بیان کرد: یکی دیگر از کارگروه های قرارگاه مردمی حضور فضای مجازی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، کارگروه خواهران نیز آخرین کارگروهی است که فعالیت کارگروه‌های دیگر را بررسی می‌کند.

دبیر قرارگاه مردمی حضور تصریح کرد: از یکم الی یازدهم اسفند اوج فعالیت این قرارگاه مردمی است و نشست و دوره‌های آموزشی در حال برگزاری است، دست نیازمان به سمت اقشار مختلف جامعه بلند است و از ظرفیت‌های مختلف بهره می بریم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در انتخابات دارند و باید کمک شود غباری که دشمن ایجاد کرده از بین رفته و فضای مناسب مشارکت حداکثری ایجاد شود.

نگارشی با اشاره به لزوم رفع شبهات درباره اهمیت حضور در انتخابات بیان کرد: مرکز تلفنی پاسخگویی به شبهات با شماره های ۰۲۵۳۶۵۶۵۱۵۵ و ۰۲۵۳۶۵۶۵۱۵۶ از امروز آغاز به‌کار کرده است.

شرکت  ۱۱۰۰ نفر به صورت مجازی در دوره‌های انقلاب اسلامی

دبیر قرارگاه مردمی حضور تصریح کرد: ۱۱۰۰ نفر به صورت مجازی و ۱۲۰ نفر به صورت حضوری در دوره‌های انقلاب اسلامی شرکت می‌کنند و همچنین دوره برای رای اولی‌ها برگزار شده و نشستی هم با اساتید حوزه برگزار کردیم.

وی با اشاره به لزوم آشنایی نوجوانان و جوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی ادامه داد: روزهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه دوره های انقلاب  اسلامی ویژه طلاب و دانشجویان برگزار می شود و همچنین یک سری تابلوهای روایتی درباره انتخابات آماده و در سطح شهر استفاده خواهد شد.

نگارشی تصریح کرد: ۲۵ بهمن در خوابگاه های دانشجویی استان حضور پیدا کرده و پاسخگوی سوالات و شبهات دانشجویان عزیز در زمینه انتخابات خواهیم بود.

دبیر قرارگاه مردمی حضور گفت: با اداره کل آموزش و پرورش استان جلساتی در زمینه رای اولی ها برگزار کرده ایم و همچینن با اساتید حوزه علمیه نیز نشست هایی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی نقش مهمی در موضوعات مختلف ایفا می کند و در این زمینه رسالت و وظیفه مهمی در زمینه انتخابات بر عهده داریم.

 حجت الاسلام امین شمشیری؛ مسئول مرکز معنویت تمدن ساز و استاد حوزه دانشگاه نیز در این مراسم گفت: یکی از اقدامات این کمیته اهمیت مشارکت در انتخابات است و اگر در کشورمان نقصی وجود دارد فقط با مشارکت برطرف می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.