کد خبر : 7974
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 19:04

معاون استاندار قم:

آمار طلاق در قم ۱۸ درصد کاهش یافت

آمار طلاق در قم ۱۸ درصد کاهش یافت
معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی آمار طلاق در قم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل، گفت: این استان بیشترین کاهش آمار طلاق در سطح کشور را از آن خود کرده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ ابوالقاسم مقیمی روز یکشنبه در جلسه شورای اجتماعی استان قم، بیان داشت: کاهش آمار طلاق با اقدامات فرهنگی و مشاوره‌ای و حمایت از خانواده ها انجام شده ۱۸ درصد کاهش یافته است.

مقیمی ادامه داد: استان قم بیشترین میزان کاهش طلاق را در سطح کشور به خود اختصاص داده که بخشی از آن بخاطر اقدامات مشترک فرهنگی بین نهادهای مختلف و دستگاه ها و فعالیت های مردمی بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه شورای اجتماعی باید بصورت مستمر جلسات خود را تشکیل دهد، اظهارداشت: بازنگری طرح تحول اجتماعی‌ از موارد بسیار مهمی است که برای بهبود آسیب های اجتماعی در استان قم باید دنبال شود.

وی ابراز داشت: یکی از مسائل مهم که در بازنگری این طرح مورد توجه قرار بگیرد، دخیل کردن قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی در آن بخاطر تجربه های موفق در سایر مسایل اجتماعی و فرهنگی بوده است.

وی همچنین بیان داشت: طرح«نماد» در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با همراهی دستگاه‌های متولی توسط آموزش و پرورش در مدارس استان در حال اجراست.

سردار محمدرضا میرحیدری فرماندهی انتظامی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان داشت: در خصوص آسیب‌های اجتماعی در قم باید به نقش عوامل بیرونی مانند حضور اتباع خارجی و زائرپذیری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.