کد خبر : 4559
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 11:53

گزارش مردمی از نمایشگاه؛

اذعان بازدید کنندگان نمایشگاه اقتدار آسمان به شعار ما می توانیم

اذعان بازدید کنندگان نمایشگاه اقتدار آسمان به شعار ما می توانیم
بازدیدکنندگان نمایشگاه آسمان اقتدار ضمن اشاره به احساس غرور در بازدید از نمایشگاه مطرح کردند: به راحتی براساس پیشرفت های ایران اسلامی که در این نمایشگاه به وضوح دیده می شود شعار ما می توانیم لمس می شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ چند روز است که نمایشگاه آسمان اقتدار با موضوع نمایش توانمندی های نیروی هوافضای سپاه در باغ موزه استان قم برپا شده است و علاقمندان بسیاری از این نمایشگاه بازدید کرده اند. این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقمندان به مسائل و تجهیزات نظامی است.
در این نمایشگاه عصاره ای از توانمندی ها و پیشرفت های کشور عزیزمان ایران اسلامی و نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمده است تا مردم از نزدیک با پیشرفت های صنعت نظامی ودفاعی کشور آشنا شوند.
سابقه این نمایشگاه به نمایشگاه هوافضای در پارک و علم و فناوری در تهران برمی‌گردد که به دلیل استقبال خوب مردم تصمیم گرفته شد تا به‌صورت سیار و موقت در استان‌های دیگر هم برگزار شود که قم دومین استان انتخاب شده است.
این نمایشگاه دارای چندین بخش مختلف است که برای بازدید مردم دایر شده است. از همین رو خبرنگار ما در خصوص حال و هوای بازدید کنندگان و نظر آنها در خصوص برپایی این گونه نمایشگاه ها در استان با آن ها گفتگوهای کوتاهی را انجام داده است.

 



به شجاعت و غیرت فرزندان این مرزوبوم افتخار می کنم

آقای سالاری که به همراه خانواده برای بازید در نمایشگاه حاضر شده است در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه نمایشگاه بسیارعالی بود، گفت: از متخصصین و سازندگان برای راه اندازی و تولید این نوع موشک ها و پهپاد ها در کشور تشکر می کنم.
وی افزود: من امروز احساس افتخار ملی دارم. به این شجاعت و غیرت فرزندان این مرز و بوم افتخار می کنیم.
این پیشرفت ها را مدیون شهدا هستیم
همچنین خانم موسوی که سن زیادی هم ندارددر حال بازدید از غرفه شهدا بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این دستاوردها حاصل تلاش همه کسانی است که شهید شده اند.
وی افزود: شهدا برای ما خیلی زحمت کشیدند و برای میهن عزیزمان ایران بسیار تلاش کرده اند.
ایران هر روز در حال پیشرفت است
از طرفی عبداله پور، طلبه جوانی که در حال بازدید از غرفه سیلی سخت است در گفتگو با خبرنگار ما ابراز داشت: در این نمایشگاه احساس غرور و افتخار می کنیم.
وی ادامه داد: این نمایشگاه بیانگر این است که ما در حال پیشرفت هستیم و امروز درجا و یا عقبگرد نداریم.

اما همانطور که گفته شد این نمایشگاه غرفه های مختلفی دارد که یکی از غرفه های جذاب که از بازدیدکننده ای را به وجد می آورد غرفه پهپادها است. در این غرفه از اولین نوع پهپاد که در دفاع مقدس از آن استفاده شد یعنی پهپاد مهاجر تا پهپادهای پیشرفته امروز به نمایش درآمده است.
باید به این موضوع اشاره کرد که پشت این صنعت پهپاد جوانان غیور و مؤمنی هستند که در دانشگاه‌های داخل کشور تحصیل کرده‌اند و با پشتکار و تلاش به این تکنولوژی‌ها دست یافته اند.
احساس غرور می کنم
از همین رو ناصری یکی از نوجوانان بازدید کننده از پهپاد ۱۸۱ در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بسیار احساس غرور می کنم که این پهپادها ایرانی هستند و توسط جوانان و هم سن و سالان خودم ساخته شده است.
وی افزود: امروز با دیدن موشک ها و پهپاد ها بسیار افتخار می کنم.
پهپادها مایه فخر ایران هستند
همچنین طاهری نوجوانی دیگری که در حال گرفتن عکس یادگاری با پهپادها است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: باید این پیشرفت ها را از نزدیک دید تا گفت ما می توانیم.
وی افزود: با دیدن این پهپاد به خوبی درک می کنیم که ایران هم در بین کشورهای پیشرفت دنیا قرار دارد و در بُعد نظامی حرفی برای گفتن دارد و هیچ قدرتی نمی تواند در این عرصه به ایران زور بگوید.
طاهری خاطرنشان کرد: وقتی می گویند که ایران به یکی از قطب های پهپادی منطقه و دنیا تبدیل شده است در این جا به خوبی احساس می شود.

همان طور که گفته شد یکی از غرفه های جذاب دیگر این نمایشگاه که به نوعی به هر کسی خواه بزرگ باشد و خواه کوچک احساس غرور و شادی می دهد غرفه موشک ها است. در این غرفه توضیحاتی از نسل‌های اول موشک تا فناوری‌های پیشرفته موشکی مانند موشک شهاب ارائه خواهد شد.
در این غرفه به ساخت اولین موشک کاملاً بومی با نام شهاب ۳ اشاره می شود که بعد از آن دشمن دیگر حرفی از گزینه نظامی در خصوص ایران نزد. همچنین نحوه دستیابی ایران به موشک‌های با سوخت مایع و سوخت جامد هم اشاره می شود.
در بازدید از این غرفه باید گفت که ایران اسلامی با تلاش و اعتماد به فرزندان خود هم اکنون به یکی از قدرت‌های نظامی در ساخت سامانه‌های موشکی تبدیل شده است.
ما عرصه موشکی را مدیون طهرانی مقدم ها هستیم
از همین رو آقای دولت، جوانی که در حال بازدید از غرفه موشک ها بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امروز این موشک ها و دستاوردها نشان می دهد که ما می توانیم.
وی ادامه داد: هر کسی ازاین نمایشگاه بازدید کند به خوبی درک می کند که ایران بعد از انقلاب با تلاش طهرانی مقدم ها چه پیشرفت هایی کرده و خود را در عرصه نظامی مخصوصا موشکی به بالاترین سطح در جهان رسانده است.
هیچ کسی جرات تهدید ایران را ندارد
همچنین خانم صابری که در حال بازدید از موشک عماد بود در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: وقتی این گونه نمایشگاه ها برپا می شود دشمن به وضوح پیشرفت ایران را می بیند و به خود جرات نمی دهد که بخواهد ایران را تهدید کند.
وی ادامه داد: این اقتداری که اینجا احساس می شود باعث می شود از هیچ چیزی نترسیم.
پیشرفت ایران با دست خالی
از طرفی خانم منیریان نوجوان دیگری که در حال بازدید از غرفه موشک ها بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امروز این نمایشگاه نشان میدهد که ایران با دست خالی به این پیشرفت ها رسیده است و نشان داده ایم که ما می توانیم.
وی افزود:اینجا به راحتی می توانیم ببینیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

همچنین باید اعلام کرد که بعد از اتمام غرفه‌ها بازدیدکنندگان وارد فضای باز نمایشگاه می‌شوند که در این فضا سامانه‌های پدافندی، رادارهای بومی، سامانه‌های ضدهوایی رعد و سوم خرداد که پهپاد گلوبال آمریکا را ساقط کرد، سامانه‌های راهبردی موشکی، سامانه موشکی قیام و قدر و سجیل و برای تجهیزات دیگر برای بازدید قرار داده شده است.
علاقه‌مندان به مسائل نظامی و آشنایی با پهپاد‌های نظامی این روز‌ها می‌توانند از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدن کنند؛ این نمایشگاه تا ۵ خرداد در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نوبت صبح از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهرها نیز از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۲۱:۰۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

حسین حیدری
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.