کد خبر : 12386
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 17:23

استاندار قم:

اردوهای راهیان نور از فعالیت‌های مؤثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

اردوهای راهیان نور از فعالیت‌های مؤثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
استاندار قم گفت: یکی از فعالیت‌های مؤثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در قشر دانش آموزان، اردوهای راهیان نور است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید محمد آقامیری روز شنبه در جلسه ستاد راهیان نور استان قم افزود: چه محیط فرهنگی بهتر از سرزمین‌های راهیان نور سراغ داریم که خون هزاران شهید پاک در آنجا ریخته شده است.

وی گفت: کل این سرزمین‌ها متبرک است، چراکه هر نقطه آن، جای پای شهدا، رزمندگان و ایثارگرانی است که برای دفاع از خاک میهن و انقلاب اسلامی جان‌فشانی‌های بسیاری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی‌که یک فرد به اردوهای راهیان نور رهسپار می گردد، تحولی در او ایجاد می‌شود که می‌تواند در افراد دیگر نیز از بعد معنوی تأثیرگذار باشد و هرچقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، در تربیت افراد و بعد معنوی می‌تواند مؤثر باشد.

استاندار قم ادامه داد: برگزاری هرچه پرشورتر اردوهای راهیان نور را باید جدی بگیریم که این مهم یکی از منویات رهبر معظم انقلاب است.

آقامیری گفت: تلاش همه باید این باشد تا به منویات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب عمل کنیم و چند سالی است که معظم له به مساله شبیخون فرهنگی و جنگ نرم اشاره کرده‌اند.

وی اضافه کرد: باید سعی شود اردوهای راهیان نور هرسال بهتر از سال‌های قبل و با شور مضاعفی برگزار شود و بتوانیم تعداد بیشتری از قشرهای مختلف مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان را به این سرزمین‌های مقدس رهسپار کنیم.

آقامیری تصریح کرد: از بین همین جوانان، دانش آموزان و دانشجویان، افراد متعهد و متخصص، اداره آینده کشور را دست می‌گیرند که به‌طور حتم برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی می‌تواند نقش مهم و مؤثری در ایجاد تحول معنوی در بین آنان ایجاد کند.

بیش از پنج هزار دانش‌آموز قمی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی‌ ابن‌ ابی‌طالب(ع) قم نیز در این جلسه گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۱۲ دانش‌آموز دختر قمی به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند و حدود سه هزار دانش‌آموز پسر نیز بهمن‌ماه امسال به این اردوها رهسپار خواهند شد.

سرهنگ پاسدار امیر جعفری افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال هشت هزار دانش‌آموز قمی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر بیشتر شده است.

وی بیان داشت: امسال اردوی راهیان نور استان قم در مناطق جنوب کشور از پانزدهم آبان ماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ادامه می‌یابد..

وی افزود: از ابتدای دی‌ماه با فرارسیدن زمان امتحانات دانش‌آموزان، اعزام متقاضیان شرکت در اردوهای راهیان نور با حضور اقشار مختلف بسیج و همچنین دانشجویان دنبال می‌شود و سپس میزبان آحاد مردم و کسانی که می‌خواهند به صورت خانوادگی در این مناطق حضور یابند، خواهیم بود.

جعفری گفت:‌ اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان قم، چهار روزه است و طی این مدت دانش‌آموزان علاوه بر حضور در مناطق عملیاتی جنوب و یادمان‌های مختلف، از طریق اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی و همچنین سخنرانی راویان با رشادت‌های رزمندگان به خصوص ایثارگری‌های رزمندگانی قمی در دوران دفاع مقدس آشنا خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.