کد خبر : 8574
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 18:21

مدیرکل گمرکات قم:

ارزش صادرات قم از ۱۱۲ میلیون دلار فراتر رفت

ارزش صادرات قم از ۱۱۲ میلیون دلار فراتر رفت
مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان به ۱۱۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۲۹۶ دلار رسیده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ اسفندیار دریکوندی  بیان داشت: این میزان صادرات در قالب تعداد ۲ هزار و ۹۱۴ اظهارنامه و به وزن ۱۰۶ هزار و ۵۰۴ تُن به حدود ۳۰ کشور جهان از عراق و ترکیه تا آلمان،‌ ایتالیا و انگلستان صادر شده‌است که نشان دهنده تنوع بالای کشورهای هدف صادراتی کالاهای ساخته شده در واحدهای تولیدی مستقر در استان قم است.

وی افزود: در خصوص محصولات صادر شده از گمرکات قم به بازارهای جهانی نیز شاهد تنوع و گستردگی قابل توجهی هستیم و در همین راستا بیش از ۳۰ نوع محصول از مواد شیمیایی و پلاستیکی گرفته تا کفش و صندل و مواد غذایی همچون تخم مرغ از گمرکات استان صادر شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین بررسی صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون نشان می‌دهد،‌ برخی از تولید کنندگان لوازم خانگی و تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی مستقر در قم توانسته‌اند شماری از محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف جهان که این موفقیت‌ها در موضوع توسعه صادرات استان بسیار اهمیت دارد.

دریکوندی با اشاره به این که امور اداری مرتبط با محصولات صادراتی در گمرکات قم با سرعت انجام می‌شود، گفت: برای افزایش حجم صادرات استان هر کمکی که نیاز باشد به فعالان اقتصادی خواهیم کرد و در این خصوص بسترهای لازم برای سرعت بخشیدن به فرآیند صادرات کالاها در گمرکات قم ایجاد شده‌است.

وی با اشاره به تاثیر مثبت فعالیت‌های تجاری گمرکات قم در توسعه اقتصادی استان، افزود: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه درآمد کل گمرکات قم به حدود ۳۴۰ میلیارد تومان رسیده‌است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت واردات انجام شده از طریق گمرکات استان قم نیز اشاره کرد و در این خصوص بیان داشت: در این پنج ماه سپری شده از سال، ۱۹۰ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۳۹۱ دلار در قالب تعداد یک‌هزار و ۳۵۸ اظهارنامه و به وزن ۳۵ هزار و ۲۹۷ تُن از طریق گمرکات این استان وارد کشور شده‌است.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.