کد خبر : 10881
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 16:08

انگلیس خبیث، ریشه اصلی شجره ملعونه صهیونیستی است

انگلیس خبیث، ریشه اصلی شجره ملعونه صهیونیستی است
امام جمعه قم با تأکید بر اینکه جوانان باید از عوامل پیروزی انقلاب، قضایای دهه شصت، واگرایی‌های دهه هفتاد و حوادث گوناگون دهه‌های ۸۰ و ۹۰ تحلیل داشته باشند، گفت: انگلیس خبیث ریشه اصلی شجره ملعونه صهیونیستی است و سیاهه جنایات بریتانیا به‌عنوان پیر فرتوت استعمار سابقه ۳۰۰ یا ۴۰۰ ساله دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم در ادامه جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص) بر اساس سوره توبه به آیه ۸۰ این سوره اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید حتی اگر ۷۰ بار هم برای منافقان آمرزش بخواهی خدا آنها را نخواهد بخشید و طلب آمرزش برای آنها سودی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه منافقان با آشوب و توطئه علیه اسلام و مسلمین به کارشکنی، دروغ‌پردازی، بخل، شایعه‌پراکنی و خیانت می‌پردازند، گفت: وقتی خیانت‌های منافقان آشکار می‌شد عده‌ای ناصح و خیرخواه از آنان می‌خواستند توبه و طلب بخشش کنند؛ ولی آنها نمی‌پذیرفتند و متکبرانه از عذرخواهی و استغفار سرباز می‌زدند؛ خداوند هم مُهر دوری از رحمت و مغفرت خودش را در پرونده اعمال آنها زد و به پیامبران گفت از خدا برای منافقان طلب مغفرت نکنند.

امام‌جمعه قم ترحم بر انسان‌های فاسد و کثیف را سزاوار ندانست و افزود: افرادی که تظاهر به اسلام می‌کنند؛ ولی در باطن از کافران بدتر هستند جای ترحم ندارند و خداوند می‌فرماید از منافقان بپرهیزید که آنها دشمن واقعی شما هستند و وقتی عملکرد آنان را در جامعه اسلامی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که منافقان همواره از پشت به جامه اسلامی و مسلمانان خنجر زدند.

آینده کشور از آنِ جوانان است و باید نسبت به مسائل کشور تحلیل داشته باشند

وی در خطبه دوم با بیان اینکه چهارشنبه گذشته هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور دیداری با رهبر معظم انقلاب داشتند، گفت: ایشان جوانان را به تأمل در مسائل کشور فراخواندند و فرمودند فردا از آنِ شما جوانان است و باید از قضایای مختلف تحلیل داشته باشید.

آیت‌الله سعیدی افزود: ایشان به مناسبت‌هایی که در ۱۳ آبان اتفاق افتاده اشاره کردند و فرمودند در دو مناسبت آمریکایی‌ها به ایران ضربه زدند و در یک مناسبت ایران به آمریکا ضربه زد؛ ضربه اول آمریکا به ایران تبعید امام در ۱۳ آبان ۴۳ بود و ضربه دوم کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۵۷ بود و ضربه ایران به آمریکا در این تاریخ تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی بود و امروز هم می‌بینیم که در این تاریخ آمریکا بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه است.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید از عوامل پیروزی انقلاب، قضایای دهه شصت، واگرایی‌های دهه هفتاد و حوادث گوناگون دهه‌های ۸۰ و ۹۰ تحلیل داشته باشند، گفت: انگلیس خبیث ریشه اصلی شجره ملعونه صهیونیستی است و سیاهه جنایات بریتانیا به‌عنوان پیر فرتوت استعمار سابقه ۳۰۰ یا ۴۰۰ ساله دارد.

انگلیس در جنگ جهانی اول در ایران هولوکاست به راه انداخت

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: نمونه نخست جنایات انگلیس هولوکاست علیه ایران در جنگ جهانی اول است که در پی آن نیمی از جمعیت ایران بر اثر گرسنگی تحمیلی و قحطی ساختگی از طرف انگلیس جان دادند، نمونه دومش اشغال هند و کشتار و قحطی مصنوعی بود که تنها در دو سال ۵ میلیون هندی از ستم انگلیس مردند و نمونه سومش اشغال سرزمین فلسطین و پایه‌گذاری کشور جعلی و فاسد اسرائیل است که عامل کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه بوده است.

وی با بیان اینکه برنارد لوئیس طراح اصلی طرح خاورمیانه بزرگ و تجزیه کشورهای اسلامی منطقه بود، افزود: مهم‌ترین فلسفه طرح او این بود که کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب هستند و باید تمام کشورهای اسلامی تجزیه شوند و یک‌بار برای همیشه قدرت جهان اسلام از بین برود.

آیت‌الله سعیدی گفت: لوئیس معتقد بود کانون مرکزی این طرح تجزیه ایران است و در سخنرانی در دانشگاه تل‌آویو گفت در دو هزار سال گذشته هیچ کشورگشایی یا نیروی خارجی نتوانسته بر زبان و فرهنگ ایران اثرات بنیادی بگذارد و این نشانه فرهنگ برتر ایران است و فرهنگ برتر بر فرهنگ‌های پایین‌تر غلبه پیدا می‌کند؛ او گفت تنها راه رویارویی با این فرهنگ، نابود ساختن آن است و برای نابودی این فرهنگ باید ایران را به قطعات قومی گوناگون تجزیه کرد و هر قطعه را میان کشورهای نو پا تجزیه کرد.

ریشه فتنه‌ها و آشوب‌های داخل ایران در اجرای طرح انگلیسی خاورمیانه بزرگ است

وی ریشه فتنه‌های مختلف کشور را در طرح انگلیسی خاورمیانه بزرگ و تجزیه ایران دانست و افزود: لوئیس برای تحقق این آرزوی شرورانه و بی‌شرمانه خود منتظر ماند و ۱۰۲ سال عمر کرد؛ ولی در سال ۲۰۱۸ میلادی به درک واصل شد و آرزوی تجزیه ایران را با خود به گور برد.

امام‌جمعه قم با اشاره به مسئله غزه گفت: مقام معظم رهبری دررابطه‌با غزه فرمودند در این قضیه و قضایای بعدی قطعاً فلسطین پیروز خواهد بود و دنیای آینده دنیای فلسطین است و دنیای رژیم غاصب صهیونیستی نیست.

وی دررابطه‌با سفر رئیس‌جمهور به کردستان که مردمش وفاداری خود را به انقلاب همواره ثابت کرده‌اند گفت: رئیس‌جمهور در این سفر با اقشار مختلف مردم کردستان دیدار و ادای احترام و از تلاش آنها برای پاک‌سازی این خطه از لوث وجود گروهک‌ها تشکر کرد و وحدت را زمینه‌ساز توسعه استان کردستان دانست.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: طرح‌های عظیمی از جمله راه‌آهن سنندج در این سفر به بهره‌برداری رسید تا گوشه‌ای از توجه جمهوری اسلامی به این استان در عمل ثابت شود.

وی با اشاره به نقش مستقیم آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی گفت: امسال راهپیمایی ۱۳ آبان حال و هوای دیگری دارد و امیدواریم مردم فردا با شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس برائت خود را از اسرائیل و حامیانش و همدردی خود با مظلومان فلسطین را ابراز کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.