کد خبر : 9630
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 9:12

پناهیان:

دفاع مقدس موفق‌ترین الگوی مدیریتی برای اداره کشور است

دفاع مقدس موفق‌ترین الگوی مدیریتی برای اداره کشور است
حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، دفاع مقدس را یک الگوی موفق مدیریتی دانست و گفت: بعد از جنگ تحمیلی بسیاری سعی کردند این الگو را از بین ببرند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام‌ پناهیان جمعه‌شب در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شبستان امام‌ (ره) حرم حضرت معصومه (س) قم با ذکر این نکته که شهیدان ستارگان پرفروغی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند، اظهار کرد: دفاع مقدس الگوی دین‌داری، انقلابی‌گری و زندگی انسانی است که در متن جنگ تحمیلی شکل گرفت.

وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی خیلی‌ها سعی کردند الگوی مدیریت در دفاع مقدس را از بین ببرند، بوروکراسی موجود و بسیاری قوانین مجلس شورای اسلامی با الگوی مدیریت جنگ مطابقت ندارد.

وی اضافه کرد: الگوی دفاع مقدس، الگوی خانواده خوب و مدرسه خوب است، زندگی جمعی در مدارس یک اصل اساسی است، باید آن را به دانش‌آموزان طبق همان سبکی که در جبهه‌ها بود، آموزش دهیم.

حجت‌الاسلام‌ پناهیان فرهنگ موکب داری در مراسم اربعین را نیز برگرفته از دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ما این فرهنگ را به مسجدهایمان نبرده‌ایم و مساجد را از فرهنگ دفاع مقدس دور کرده‌ایم.

وی همچنین اهمیت دشمن‌شناسی را موردتوجه قرارداد و افزود: اگر کسی نفهمد که ما دشمن داریم عقب‌مانده است، بعضی وقت‌ها این افراد تا سطح سیاست‌گذاری خارجی کشور نیز می‌رسند و می‌گویند در دنیا همه چیز با گفت‌وگو قابل‌حل است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تأکید بر اینکه جهاد و مبارزه از مهم‌ترین اصول دین‌داری است، بیان کرد: باید اعتراف کنیم که به اصل مبارزه اعتنا نکرده‌ایم و یا آن را از زندگی مردم حذف کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.