کد خبر : 11003
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 9:32

دریافت پلاکت از اهداکنندگان خون در قم ۶.۵ درصد کاهش یافت

دریافت پلاکت از اهداکنندگان خون در قم ۶.۵ درصد کاهش یافت
مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۲۷۱ پلاکت فرزیس از اهداکنندگان در این استان دریافت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶.۵ درصد کاهش داشته است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مهدی پهلوانی بیان کرد: پلاکت فرزیس فرآیندی است که پلاکت را از خون کامل جدا کرده و سایر اجزاء خون را به بدن اهداکننده بر می گرداند.

وی با اشاره به ارسال به موقع خون های اهدایی به مراکز درمانی، بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۸ هزار و ۶۷۶ واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی استان قم ارسال شده است که این اهمیت و جایگاه انتقال خون را در حفظ سلامتی و درمان بیماران را می رساند.

پهلوانی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان جهت اهدای خون مراجعه کردند و بیش از ۲۱ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: تعداد افرادی که در استان قم موفق به اهدای خون شده اند در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲.۷ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: در شهریور ماه امسال تعداد سه هزار و ۵۲ نفر از داوطلبین اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۲ درصدی داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.