کد خبر : 9003
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 18:36

دعوت سپاه قم برای حضور حماسی مردم در پیاده‌روی جاماندگان اربعین

دعوت سپاه قم برای حضور حماسی مردم در پیاده‌روی جاماندگان اربعین
سپاه امام علی بن ابی ‌طالب علیه‌السلام در پیامی از مردم مؤمن و حسینی استان قم برای حضور حماسی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین دعوت بعمل آورد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم مشروح پیام به شرح زیر است:
پیاده‌روی میلیونی اربعین از مصادیق پدیده‌هایی است که دست خداوند متعال در آن مشهود است، آیین باشکوهی که دلهای مؤمنان و دلدادگان مکتب عاشورا و ولایت را بدون هیچ‌گونه تبلیغی به‌دور خود جمع می‌کند و تبلور عینی برادری، محبت، وحدت و ولایت‌مداری می‌شود.
کینه‌ورزان و دشمنان نور و معنویت طی سالیان گذشته همواره تلاش داشتند که با سانسور خبری، هجمه به اعتقادات و باور‌های دینی مردم، طرح مسائل معیشتی و اقتصادی جامعه نگذارند عظمت و شکوه این آیین بزرگ به گوش جهانیان برسد؛ اما غافل از اینکه مردم عزیز و انقلابی ایرانی اسلامی بار‌ها ثابت کرده‌اند حتی در شدید‌ترین تحریم‌ها و شرایط بد اقتصادی برای مکتب سیدالشهداء(ع) و حماسه اربعین حسینی از جان و مال خود دریغ نخواهند کرد و هرآنچه از آبرو و مال و جان دارند در طَبَق اخلاص می‌گذارند تا آرمان عاشورا و راه اربعین روشن بماند و به راستی “چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد”، و این چنین است که امروز آوازه این حماسه وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن، لرزه به پیکره سست و ظلمانی نظام ظلم و تبعیض و استکبار انداخته است.
بدخواهان داخلی بدانند که اربعین حسینی تداعی بخش راه امامت و عاشورا سید و سالار شهیدان است و آنان که به این جایگاه طعنه می‌زنند قبل از مخالفت با دولت و حاکمیت، با امام معصوم به مخالفت برخاسته‌اند، چرا که طلایه‌دار این حرکت عظیم و مردمی، دو شخصیت والای اسلام، حضرت سیدالساجدین علی بن الحسین (علیه‌السلام) و عمه‌ عالمه‌ی ایشان، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) هستند.
امسال نیز به حول و قوه الهی میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا در پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا صحنه‌های بی‌نظیری از ارادت و عشق به مکتب نجات‌بخش اهل‌بیت علیه‌السلام رقم زده‌اند؛ اما آنهایی که جامانده‌اند هم از این قافله خیر عقب نمانده و با شرکت در پیاده‌روی جاماندگان اربعین، عشق و دلدادگی خود را به مکتب عاشورا فریاد خواهند زد.
مردم مؤمن استان قم و آنهایی که امسال به هر دلیل توفیق حضور در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا را نداشتند با حال و هوای این فراز نورانی «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیماً»، با حضور پرشور خود در پیاده‌روی جاماندگان اربعین، حماسه دیگری از جنس وحدت، معنویت خواهی و ولایت‌مداری را رقم خواهند زد.
سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام استان قم ضمن دعوت از مردم مؤمن و عاشورایی استان قم برای حضور در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، از عموم مردم این استان در راستای تعظیم شعائر حسینی از ابتدای ماه محرم و صفر در این استان نهایت تقدیر و قدردانی را داشته و سعادت دنیوی و اخروی آنان را از خداوند متعال مسئلت می‌کند.
گفتنی است آیین‌های شب و روز اربعین حسینی در قم به شرح زیر برگزار می‌شود:
مکان: از حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها تا مسجد مقدس جمکران در مسیر بلوار پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم
زمان: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۴ و ۱۵ شهریور)
شروع خدمات مواکب در بلوار پیامبر اعظم (ص) روز سه‌شنبه (شب اربعین) از ساعت ۱۷
برنامه پیاده‌روی دلدادگان حسینی چهارشنبه روز اربعین از ساعت ۶ صبح تا ٨ شب
قرائت زیارت اربعین روز چهارشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها
شروع ویژه برنامه‌های روز اربعین در مسجد مقدس جمکران از ساعت ١٧

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.