کد خبر : 8651
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 17:35

صندلی پزشکی بدون کنکور، کذب است

صندلی پزشکی بدون کنکور، کذب است
دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: خبر جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور کذب و شایعه است و صحت ندارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ جلیل کوهپایه زاده،دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: راه ورود به دانشگاه‌های دولتی و آزاد، از طریق کنکور سراسری و برگزاری آزمون امکان پذیر است و صندلی پزشکی بدون کنکور کذب است.

وی تصریح کرد راه ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت در کنکور سراسری برای پذیرش سهمیه دولتی و یا استفاده از سهمیه خودگردان یا شهریه پرداز (پردیس) است.

کوهپایه زاده افزود: برای دانشگاه آزاد هم، دانشجویان از طریق کنکور سراسری و با مدیریت شورای گسترش در رشته‌های پزشکی. داروسازی و دندانپزشکی پذیرفته می‌شوند و امکان جذب دانشجو برای سایر رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد به وسیله مرکز سنجش این دانشگاه وجود دارد.

وی عنوان کرد: در خصوص دانشجویان متقاضی انتقال از دانشگاه‌های خارج از کشور به ایران، این افراد باید در آزمون صلاحیت بالینی مرکز سنجش پزشکی و مطابق قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانند ۶۰ درصد نمره آزمون را کسب کند و جزو ۲ درصد اولیه باشند تا بتوانند در رشته‌های دلخواه و مورد نظر در داخل کشور ادامه تحصیل قرار دهند.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: دانشجویان چه در داخل ایران و چه در خارج از کشور بدون آزمون سنجش و بدون کنکور نمی‌توانند در رشته‌های وابسته به وزارت بهداشت، ادامه تحصیل دهند و باید توجه داشت تبلیغ و درج مطالبی برای جذب دانشجو بدون کنکور، شایعه و نادرست است در نتیجه ارگان‌های ذی ربط باید با نظارت بیشتر جلوی سوء استفاده این شرکت‌ها را بگیرند و اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.