کد خبر : 5377
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 خرداد 1402 - 22:01

قطع برق ادارات پرمصرف قم از هفته آینده

قطع برق ادارات پرمصرف قم از هفته آینده
مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: از هفته آینده بازرسی‌ها برای کنترل مصرف برق در استان شدت می‌گیرد و برق دستگاه‌هایی که نسبت به کنترل مصرف اقدام نکرده باشند قطع می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: از هفته آینده بازرسی‌ها برای کنترل مصرف برق در استان شدت می‌گیرد و دستگاه‌هایی که نسبت به کنترل مصرف برق خود اقدام نکرده باشند با قطعی مواجه خواهند شد.

مهدی متقیان افزود: از هفته آینده دستگاه‌هایی که بیشترین میزان صرفه جویی در مصرف برق را داشته اند معرفی و دستگاه‌هایی که پرمصرف هستند مشخص خواهند شد.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: تاکنون با همکاری دستگاه‌ها و ادارات، شاهد صرفه جویی ۱۰ مگاوات برق در استان هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان از نصب حدود ۱۵۰ دستگاه ژنراتور و تاسیسات مولد برق در نهاد‌ها و دستگاه‌های استان خبر داد و افزود: برای پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی، ادارات باید از ساعت ۱۰ تا ۱۳ از ژنراتور و دستگاه‌های مولد انرژی استفاده کنند.

متقیان به بخشنامه سراسری صرفه جویی برق در ادارات و دستگاه‌های اشاره کرد و گفت: بر اساس این بخشنامه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، دستگاه‌ها نسبت به سال گذشته ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق خود هستند و در ساعت غیر اداری نیز باید تا ۶۰ درصد مصرف برق ادارات نسبت به ساعت اداری کاهش یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.