کد خبر : 4135
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 11:48

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ:

قوه قضاییه باید با قاطعیت در برابر هنجارشکنان و ناقضان قانون برخورد کند

قوه قضاییه باید با قاطعیت در برابر هنجارشکنان و ناقضان قانون برخورد کند
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: قوه قضاییه باید با قاطعیت در برابر هنجارشکنان و ناقضان قانون برخورد کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ یک جوان سبزواری، با مجاهدت و فداکاری قهرمانانه خود توانست، دو دختر نوجوان را از چنگال دو عنصر لاقید رها سازد. شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» حالا نه‌تنها تبدیل به نماد غیرت و شهامت شده؛ بلکه یک کشور را نسبت به مقوله امنیت دختران و زنان و ناموس مردم حساس کرده و با خون پاکش باطل بودن و فسادزایی شعارهای شهوت‌طلبانه‌ای چون «زن، زندگی، آزادی» را به رخ کشیده است.
از همین رو با خبرنگار ما با  حجت‌الاسلام ملک‌زاده، کارشناس سیاسی و عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفتگویی را دراین‌خصوص انجام داده است.

قم فردا: چرا عمدتاً سلبریتی‌هایی که در برخی مسائلی که به آنان ربطی ندارد دخالت می‌کنند اما در چنین وقایعی سکوت پیشه می‌سازند؟
در روزهای گذشته تصاویری از شهادت جوان سبزواری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد وی برای مقابله با آزار و اذیت دو دختر توسط تعدادی از اراذل و اوباش با آنان مبارزه کرد. رشادت این جوان غیرتمند در حالی به سرعت در فضای مجازی خبرساز شد که او در برابر مزاحمت اوباش نسبت به دختران طاقت نیاورد و با دستان خالی در برابر اراذل مسلح به چاقو بی محابا به دفاع از دختران برخاست تا در نهایت به شهادت رسید. پیرامون این حادثه سوالات و ابهامات متعددی قابل طرح است:
مهمترین سوال جدی پیرامون این حادثه این است که جماعت به اصطلاح سلبریتی که در هر مساله ای به ویژه مسائل مشابه این اتفاق فورا اظهار نظر میکنند و جنجال رسانه ای به راه می اندازند چرا در این واقعه دردناک سکوت کردند؟! چرا سر و صدای جماعتی که به خاطر ریختن یک سطل ماست بر سر زنی بی حجاب گوش فلک را کر کرده بود در این واقعه خاموش شده است؟! براستی چرا آنان که همه عالم را از ریختن یک سطل ماست باخبر می کنند، صدای گلوله یا ضربات مرگبار چاقو به گوششان نمی رسد! همانها که برای فوت طبیعی یک دختر در یکی از مراکز پلیس ایران یقه می دراند و در جهان سر و صدا به پا میکنند اما تجاوز ۵ سرباز اشغالگر آمریکایی به دختر ۱۴ ساله مسلمان عراقی به نام عبیر قاسم و کشتن بی رحمانه او و قتل عام خانواده اش برایشان اصلا اهمیتی ندارد!
چرا در این واقعه سلبریتی‌های مدافع زن زندگی آزادی سکوت کرده‌اند؟ مگر نه اینکه در این واقعه هم پای دخترانی در میان بود که مورد آزار قرار گرفتند و جوانی برای دفاع از آن دختران و جلوگیری از ایجاد مزاحمتهای تعدادی از ارذل نسبت به دو دختر کشته شد پس چرا این جماعت سکوت کردند؟! …
معلوم میشود این جماعت به اراده دیگری حرف می زنند یا سکوت می کنند! شاید اگر وضعیت برعکس بود و یکی از این دو اوباشی که این عزیز را مظلومانه به شهادت رساندند، اندک آسیبی می دیدند اکنون سر و صدای جماعت سلبریتی گوش فلک را کر کرده بود!

قم فردا: نقش وقایع و اغتشاشات سال گذشته در بروز جنایت سبزوار چیست؟
تردیدی نیست که خون این جوان مظلوم برعهده و گردن سلبریتی‌های خائن و کسانی است که مدافع این بی‌حجابی‌ها و ناهنجاری‌های اخیر بوده اند و معضلات اجتماعی کنونی را ایجاد کرده اند. همانها که با شعار زن، زندگی، آزادی اغتشاشات سال گذشته را به راه اندختند. جنایت سبزوار بار دیگر ثابت کرد کسانی که به دروغ شعار زن زندگی آزادی سر می‌دهند، واقعا هیچ ارزشی برای زن و شخصیت انسانی او قائل نیستند؛ آنان بوالهوسانی هستند که زن را در جامعه برهنه و بی‌قید می‌خواهند و از این رو هرگز به دنبال حفظ کرامت زنان نیستند.
با این اتفاقات باید همه زنان و دختران اصیل و باکرامت ایرانی، ماهیت این جماعت به اصطلاح مدافع آزادی زن را بهتر بشاسند و متوجه باشند در مواقع سختی و مشکلات چه کسانی حامی‌ واقعی حقوق زنان هستند؛ زنان و دختران ما باید بیشتر مراقب باشند که به احترام خونهای ریخته شده این مظلومان مدافع امنیت و حافظان کرامت زنان، فریب توطئه دشمنان در رواج بی حجابی و بی بندوباری را نخورند.

قم فردا: آیا قوانین موجود از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند؟
متاسفانه قوانین موجود به حد کافی از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت نمی‌کنند؛ از این رو مروجان بی بندوباری و بی حجابی تا جایی احساس امنیت می کنند که به خود اجازه می دهند با آمران به معروف و ناهیان از منکر با خشونت هرچه بیشتر برخورد کنند! اگر این گونه نبود شاید در این واقعه سبزوار بر اساس آنچه از دوربین ها دیده میشود شاهد سکوت و انفعال رهگذران حاضر در آن خیابان نبودیم! احساس عدم پشتیبانی قانونی از ناهیان از منکر در موارد متعدد سبب گردیده تا اگر کسی به یک زن بی‌حجاب و یا سایر هنجارشکنان اجتماعی تذکری میدهد، هنجارشکنان بدون هیچ دغدغه ای با خشونت تمام و بکار بردن الفاظ بسیار رکیک با وی برخورد کنند و متاسفانه غالبا هم کسی جرات حمایت از ناهیان از منکر را ندارد! یکی از خانمها در این باره میگفت: «من یک خانم چادری هستم و جرأت امر به معروف ندارم نه اینکه از مردن بترسم بلکه از حرف‌های زشت این هنجارشکنان بی‌حیا و بی‌بند و بار که با امنیت خاطر به تو حمله ور میشوند و رکیک ترین الفاظ را به کار می برند، می‌ترسم. آنقدر بد دهن هستند که من ترجیح می‌دهم بمیرم ولی حرف زشت نشنوم».

قم فردا: نظر شما در خصوص قصاص عاملین و اجرای سریع قانون حجاب در جامعه چیست؟
مهترین راهکار برای کاستن از این حوادث ناگوار و افزایش امنیت اجتماعی، واکنش سریع مسئولان انتظامی و قضایی در اجرای قوانین و برخورد قاطع با هنجارشکنان و مخلان امنیت اجتماعی است. امروز با توجه به توطئه دشمنان در رواج بی بندوباری در ایران همه دلسوزان نظام و مردم متدین به این نتیجه رسیده اند که باید با بی‌قانونی و بی‌حجابی برخوردی شدید شود که اگر بی‌تفاوت رد شویم، مشابه اتفاقی که برای این جوان باغیرت سبزواری روی داد، متاسفانه به دفعات تکرار خواهد شد! ایران اسلامی از این مردان باغیرت بسیار دارد؛ مردان غیوری که در برابر مزاحمتهای خیابانی اراذل و اوباش هوسران و بی بندوباری زنان هنجارشکن سکوت نخواهند کرد و حاضرند با جان و مال خود از امنیت کشور و ارزش‌های دینی دفاع کنند.
قاتلان شهید الداغی در اولین اعتراف‌های خود اعلام داشتند که سابقه قتل و جنایت در پرونده خود دارند؛ این نشان میدهد که شاید برخوردها با اراذل و اوباش تاکنون بازدارنده نبوده است. وقت آن رسیده است که قوه قضاییه در برخورد با اوباش، هنجارشکنان و ناقضان قانون تجدید نظر کند؛ که امنیت و آرامش نیاز اصلی هر جامعه‌ای است.

گفتگو از حسین حیدری
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.