کد خبر : 7328
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 7:59

رئیس پژوهشکده زن و خانواده:

نقش بی‌بدیل زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تبیین شود

نقش بی‌بدیل زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تبیین شود
رئیس پژوهشکده زن و خانواده با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در دوران انقلاب اسلامی گفت: جامعه فرهنگی و هنری کشور در خصوص کنش‌گری زنان در انقلاب اسلامی کم‌کاری کرده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد شامگاه دوشنبه در مراسم هیئت هنر و رسانه قم، عنوان کرد: هنوز روایتی درست و دقیقی از کنش‌گری زنان کشور در تزریق امید به شوهران و فرزندان خود در طول دوران دفاع مقدس و سایر کوران و حوادث سیاسی و اجتماعی انجام نگرفته و حجم آثار تولید شده بسیار کمتر از چیزی است که وجود دارد.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده، گفت: تربیت فرزندان غیور، شجاع و دارای عزت نفس مثال زدنی که با روح ولایی مادران سرزمین ما انجام می‌گیرد از جمله مصادیق کنش‌گری زنان ما در طول تاریخ بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

زیبایی نژاد اضافه کرد: اگر بگوییم که انقلاب اسلامی ما به لطف تربیت دینی و عقلانیت الهی جوانان و نسل غیور توسط، زنان ما بسترسازی شده است، سخن گزافه ای نگفته ایم.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده اظهار داشت: پاکدامنی از نظر لقمه حلال و دامن پاکیزه، دو عنصر طلایی و غیرقابل قیمت گذاری زنان دینی و مسلمانان ماست که در پایه ریزی تمدن نوین اسلامی نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.
زیبایی نژاد اظهار داشت: یکی از آثار لقمه حرام این است که قدرت ادراک و فهم بین حق و باطل را از انسان سلب می‌کند و سبب می‌شود تا حرف حق در دل حرام‌خوران ننشیند.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده با اشاره به تفاوت ماهوی مفاهیم معرفتی مکتب عقلانی دینی و آموزه‌های لیبرالیسم، ادامه داد: در عقلانیت توحیدی آزادی به معنای برداشتن موانع رشد و تعالی تعریف می‌شود که در تعارض با بسیاری از مفاهیم معرفت تمدن غربی و انسان گرایی محض است.

زیبایی نژاد گفت: تمدن غرب با شعار آزادی، افق پرواز و تعالی انسان را کوتاه می‌کنند و مانع از این می‌شوند که فرد افق‌های بلند اهداف آفرینش را تجربه و درک کند.

وی با بیان اینکه دین در صدد گسترش افق دید انسان است، اضافه کرد: کارکرد و هدف مهم دین این است که امور فرعی و جزئی، جای اهداف بلند از خلقت انسان و نظام هستی را نگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.