کد خبر : 8502
تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1402 - 12:38

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم:

هزار و ۲۰۰ پزشک عمومی در قم مجوز فعالیت دارند

هزار و ۲۰۰ پزشک عمومی در قم مجوز فعالیت دارند
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: استان قم هزار و 200 پزشک عمومی دارد که از این تعداد 180 پزشک مطب شخصی دارند و حدود 400 نفر از پزشکان نیز در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشغول به طبابت هستند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سیدحسن عادلی رئیس نظام پزشکی استان قم به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و روز پزشک طی سخنانی اظهار کرد: رسانه‌ها در راستای افزایش سواد سلامت مردم و انعکاس نقاط ضعف و مثبت جامعه پزشکی و مراکز درمانی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت رسانه می‌توان سبک‌های زندگی غلطی که این روزها در جامعه رواج یافته است را اصلاح کرد. برای مثال این روزها مردم به سمت زایمان سزارین روی آورده‌اند که رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی این باور را اصلاح کنند.

رئیس نظام پزشکی استان قم درخصوص وضعیت تخلفات و قصور پزشکان در استان تصریح کرد: واقعیت این است که گاهی اوقات گزارش‌هایی از سوی مردم در رابطه با تخلفات و قصورات پزشکی برای ما ارسال می‌شود و ما تا به امروز با جدیت و اهتمام با این تخلفات برخورد کرده‌ایم.

عادلی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد پزشکان عمومی درحال حاضر فعلا به کار طبابت مشغول نیستند، عنوان کرد: استان قم یک هزار و ۲۰۰ پزشک عمومی دارد که از این تعداد ۱۸۰ پزشک عمومی مطب شخصی دارند و حدود ۴۰۰ نفر از پزشکان نیز در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشغول به طبابت هستند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در پرداخت دستمزد پزشکان در مراکز درمانی وجود دارد که با تدابیر ملی و به صورت زیرساختی باید رفع شود.

عادلی عنوان کرد: از مردم عزیز می‌خواهیم اگر تخلفی همچون فرار مالیاتی و یا دریافت هزینه خارج از تعرفه مشاهده کردند تخلفات را با مراجعه به سازمان نظام پزشکی استان قم واقع در کوچه شماره ۶۱ خیابان شهید نواب صفوی و یا تماس با شماره سراسری ۱۹۰ ثبت کنند، تا برخورد بازدارنده‌ای صورت گیرد.

*علاقه پزشکان قمی برای خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) در عراق

رئیس نظام پزشکی استان قم گفت: هرساله قبل در ایام اربعین پزشکان قمی برای خدمت‌رسانی به زائران عازم عراق می‌شوند اما امسال با وجود گرمی هوا استقبال بالای پزشکان از سفر اربعین ما را شگفت‌زده کرد.

وی افزود: برخی از پزشک‌ها طی روزهای اخیر به ما اعلام کرده‌اند که صرفا دنبال طبابت بیمار نخواهند بود حتی حاضرند در موکب‌ها کارهای خدماتی انجام دهند.

*با فرار مالیاتی پزشکان برخورد می‌شود

عادلی توضیح داد: واقعیت این است که درصد بسیار کمی از پزشکان ما متاسفانه فرار مالیاتی دارند که آمار آن‌ها بسیار پاییاست اما پزشکانی که این تخلف را انجام دهند به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند تا با آن‌ها برخورد شود.

رئیس نظام پزشکی استان قم اشاره کرد: چند سالی است که در سازمان نظام پزشکی میز مالیات برپا می‌شود تا پزشکان با مراجعه به این سازمان کارهای مالیاتی خود را انجام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.