کد خبر : 9868
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 16:09

مسئول بسیج رسانه سپاه استان قم:

هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای افزایش اتحاد بین اقوام و مذاهب است

هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای افزایش اتحاد بین اقوام و مذاهب است
مسئول بسیج رسانه سپاه استان قم با اشاره به اینکه امروز باید جهاد تبیین و جهاد خدمت‌رسانی جدی گرفته شود، گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای افزایش اتحاد بین اقوام و مذاهب است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  داوود شمس در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک ایام هفته دفاع مقدس با اشاره به فرصت این هفته و اتحاد اقوام و مذاهب، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت ایران اتحاد بین اقوام و مذاهب است که در دوران دفاع مقدس بروز و ظهور پیدا کرد و همه اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر برای دفاع از جمهوری اسلامی و مبارزه با حزب بعث در یک سنگر قرار گرفتند.
وی ادامه داد: امروز کشور شهدای زیادی از اهل‌تسنن، مسیحی و شیعه را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
مسئول بسیج رسانه سپاه استان قم گفت: دشمن به‌خوبی فهمیده است که یکی از استحکامات جمهوری اسلامی مسئله اتحاد بین اقوام و مذاهب است به همین دلیل از سال‌های گذشته با ایجاد شبهه و عملیات روانی در رسانه‌های خود برای تغییر و تسخیر افکار جوانان و اقوام و مذاهب فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: در مسئله استحکام و افزایش اتحاد بین اقوام و مذاهب فرصت‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آنها هفته دفاع مقدس است که بازخوانی موضوعات مختلف در این هفته که باعث اتحاد بین اقوام و مذاهب شده است می‌تواند برای نسل جوان هم بسیار مؤثر باشد.
شمس خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در مسئله اتحاد بسیار مهم است اصل برادری و برابری بین اقوام و مذاهب است که در کنار هم برای یکدیگر و یک امر مقدس می‌جنگیدند. این موضوع یکی از مسائل مهمی است که دشمن ازطریق آن می‌خواست شبهه‌افکنی کند تا بین ادیان و مذاهب ایران اسلامی اختلاف ایجاد شود که مثل همیشه موفق نشد.
وی افزود: ما به هشت سال جنگ تحمیلی می‌گوییم دفاع مقدس و علت مقدس بودن آن اعتقاد مردم و بسیجیان و اقشار مختلف در جبهه بود چرا که در تمام عملیات ها به یکی از ائمه معصومین متوسل می‌شدند. علت بعدی مقدس بودن جنگ تحمیلی این است که در این هشت سال جوانان این مرزوبوم نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود و از جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.
مسئول بسیج رسانه سپاه استان قم با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس باید از خودگذشتگی‌ها را نمایش داد، ابراز داشت: دیروز عرصه جهاد حضور در جبهه  بود و امروز عرصه‌های جهاد تغییر کرده است که مهم‌ترین آن  جهاد تبیین است. چرا که دشمن با تمام تجهیزات خود فقط به دنبال شبهه‌افکنی و وارونه جلوه‌دادن همه روایت‌های  دفاع مقدس و حتی روایت‌هایی که در جامعه جاری است هست.
وی ادامه داد: امروز با جهاد تبیین نباید بگذاریم دشمن جای جلاد و شهید را عوض کند.
شمس عنوان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی است که جهاد تبیین با عزمی جدی بین دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار دیگر جامعه انجام شود.
وی عنوان کرد:  موضوع بعدی که باید در این هفته از آن به‌خوبی استفاده کرد جهاد خدمت‌رسانی است. صاحبان اصلی این کشور به فرمایش رهبران انقلاب اسلامی مستضعفین و مردم هستند. چند سالی است که با پیگیری‌ها موضوع جهاد خدمت راه افتاده است و همه مسئولین و متولیان و کسانی که انقلابی هستند و انقلابی عمل می‌کنند به دنبال این هستند که بحث جهاد  خدمت‌رسانی را جدی بگیرند تا رسیدگی به مناطق محروم، پیشرفت‌های صنعتی در مناطق مختلف و بسیاری از مسائل دیگر صورت بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.