کد خبر : 9294
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 10:46

پذیرایی از ۱۵۸ هزار زائر اربعینی در حرم قم

پذیرایی از ۱۵۸ هزار زائر اربعینی در حرم قم
مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه در ایام اربعین بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار زائر اربعینی سید الشهدا وارد قم شدند، گفت: میزبانی از زائران اربعین در حرم مطهر از پنجم شهریورماه آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و تا به امروز 153 هزار پذیرایی غذا و میان وعده میان زائران توزیع شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی   ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت(ع)، گزارشی از فعالیت‌های اربعینی آستان مقدس فاطمه معصومه(س) ارائه و اظهار کرد: شهر مقدس قم، حلقه وصل ۱۷ استان کشور و خانه اهل بیت(ع) است؛ لذا ما وظیفه داریم تا نسبت به تسهیل خدمات به زائران اربعینی سید الشهدا علیه السلام طرح ها و برنامه های خدمات رسانی را ارائه نماییم.

وی با بیان اینکه در حوزه اسکان و پذیرایی، شستشوی البسه، شارژ تلفن همراه، برطرف سازی نیازهای استحمام و ابن سبیل برنامه های موفقی طراحی و انجام شده است، خاطرنشان کرد: حرم مطهر بانوی کرامت در ایام اربعین در شبستان نجمه خاتون، بالکن غربی صحن صاحب الزمان، زائرسرای حرم و دو مکان در صحن جوادالائمه(ع) میزبان بیش از ۴۴۵ هزار نفر از زائران بوده است.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حرم مطهر از ۵ شریورماه پذیریایی از زائران اربعینی اباعبد الله الحسین(ع) را آغاز کرده و این مهم تا پایان ماه صفر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۵۳ هزار پذیرایی اعم از غذای گرم و میان وعده ارائه شده است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت تکریم و پاسداشت جایگاه زائران اربعینی سید الشهدا(ع) با بیان اینکه چند ده نفر از خادمان در حوزه تکریم زائران فعال شدند، اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار نفر از زائران در حوزه خدمات شارژ تلفن همراه دریافت خدمت داشته و در حوزه امور انتظامی نیز شاهد اقدامات پویا و موفقی بودیم.

فلاحی به اقدامات حرم مطهر بانوی کرامت در حوزه های فنی و مهندسی و خدمت رسانی به زائران اربعینی اشاره و با بیان این که در حوزه درمان اتفاقات مطلوبی رقم خورده است، خاطرنشان کرد: چایخانه‌های حضرتی مبتنی بر مدل ماه مبارک رمضان، به صورت شبانه روزی میزبان زائران اربعینی سید الشهدا(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) هستند.

وی با بیان اینکه در صحن جواد الائمه چندین موکب نیز به منظور توزیع میان وعده برپا شده است، خاطرنشان کرد: در ایام اربعین سید الشهدا(ع) بیش از ۸ هزار غذای گرم، برای پذیرایی از زائران اربعینی حرم آماده و توزیع شد.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گزارشی از اسکان زائران غیر ایرانی در حرم مطهر ارائه و با بیان اینکه در برخی از شب‌ها سه هزار و ۷۰۰ نفر در حرم مطهر اسکان پیدا کردند، یادآور شد: در حوزه اطلاع رسانی، پشتیبانی، طرح و برنامه و غیره شاهد همیاری های خوبی از سوی خدام بخش‌های مختلف حرم بودیم.

فلاحی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در ایام اربعین بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعینی سید الشهدا وارد قم شدند، بر اهمیت ترسیم نقشه راه خدمت رسانی به زائران اهل بیت(ع) تأکید نمود و خاطرنشان ساخت: در آستان مقدس نقشه راه همان حکم رهبر معظم انقلاب به تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) است که مبتنی بر اصولی مهم وظایف را ترسیم نموده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.