کد خبر : 3612
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 10:01

چاپ روزانه ۱۰ هزار مصحف قرآنی در بزرگترین چاپخانه قرآنی کشور در قم

چاپ روزانه ۱۰ هزار مصحف قرآنی در بزرگترین چاپخانه قرآنی کشور در قم
مدیر عامل چاپخانه قرآنی اسوه گفت:بزرگترین چاپخانه قرآنی کشور با عنوان اسوه با سه دهه سابقه فعالیت اکنون با چاپ روزانه ۱۰ هزار جلد قرآن و کتاب دینی در قم مشغول به کار است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ ناصر بابامحمدی مدیر عامل چاپخانه قرآنی اسوه با اشاره به تاسیس و شروع به کار این چاپخانه در سال ۱۳۷۳ و با سرمایه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گفت: هدف از راه اندازی این چاپخانه انتشار قرآن در کشور‌های اسلامی و جهان اسلام با پیش بینی ظرفیت روزانه ۱۰ هزار جلد قرآن و کتب دینی بود..

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فعال در این چاپخانه جز به روزترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های صنعت چاپ در جهان است افزود: این موضوع باعث شده است تا مجموعه ما به عنوان بزرگترین چاپخانه قرآنی کشور و دومین در غرب آسیا شناخته شود.

بابامحمدی تعداد کارگران فعال در این چاپخانه را ۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: تا پیش از حذف یارانه کاغذ و حامل‌های چاپ حدود ۲۰۰ کارگر در این چاپخانه مشغول به کار بودند.

وی همچنین قانون کار سخت و زیان آور را که باعث بازنشستگی پیش از موعد تعداد زیادی از کارگران این چاپخانه شد عامل دیگر کاهش تعداد کارگران بزرگترین چاپخانه قرآنی کشور دانست و افزود: با این حال توانستیم هدف چاپ روزانه ۱۰ هزار جلد کتاب را حفظ کنیم.

مدیر عامل چاپخانه قرآنی اسوه در پایان گفت: قبول سفارش‌های قرآنی از کشور‌های مختلف غرب آسیا و آسیای میانه از جمله عراق، اردن، یمن، افغانستان، آذربایجان، گرجستان و قرقیزستان در این چاپخانه انجام می‌شود.

چاپ ۱۱۰ نمونه قرآنی با ترجمه‌های مختلف، چاپ سایر کتب دینی از جمله مفاتیح الجنان، نهج البلاغه، کتاب‌هایی با موضوع‌های قرآن و انواع قرآن‌ها در سایز‌های متفاوت از جمله نیم جیبی تا قطع رحلی در این چاپخانه چاپ و منتشر می‌شود.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.