کد خبر : 9038
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 18:39

۱۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در راهپیمایی اربعین شرکت کردند

۱۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در راهپیمایی اربعین شرکت کردند
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم و دبیر ستاد مرکزی و سامان‌دهی اردوی اربعین دانش‌آموزان سراسر کشور گفت:‌ ١٠ هزار دانش آموز با هماهنگی مراکز استان ها ساماندهی و در راهپیمایی اربعین حسینی کشور عراق شرکت کردند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام محمد امینیان افزود: اعزام دانش آموزان از همه مقاطع به عراق از دو هفته پیش از اربعین و همچنین در حوالی اربعین حسینی صورت گرفت،‌ بیشتر شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه، دانش آموزان مقطع متوسط دوم بودند.

معاونت پرورشی استان قم امسال به ‌عنوان ستاد مرکزی و سامان‌دهی اردوی اربعین دانش‌آموزان سراسر کشور انتخاب شده‌ بود.

وی با اشاره به مدت حضور دانش آموزان در راهپیمایی اربعین گفت:‌ متناسب با توانایی‌های جسمی و سنی و زمان‌بندی هر استانی زمان حضور دانش آموزان در راهپیمایی تعیین شده بود اما هر کاروان حداقل یک سفر سه‌روزه را تجربه کرد.

وی اظهار داشت:‌ با برنامه‌ریزی صورت گرفته توانستیم در تمام مرزها حتی خسروی و تمرچین هم اعزام و موکب داشته باشیم، دانش آموزان در برنامه های مختلف و متنوعی مشارکت داشتند از خادمی در مرزها گرفته تا اجرای سرود و اهدای هدیه به زائران کوچک ایرانی و عراقی ، دانش آموزان همچنین برای زائران ایستگاه‌های صلواتی چای و شربت راه‌اندازی کرده و آنان را به موکب‌های استراحت دعوت می‌کردند.

امینیان گفت:‌ موکب‌های دانش آموزان در همه مرزها و استان‌هایی که محل عبور زائران است برقرار بود و تمام فعالیت‌ها توسط دانش آموزان انجام شده‌است.

وی اضافه کرد:‌ برنامه‌های فرهنگی دانش آموزان در راهپیمایی اربعین همان خادمی و تلاش آنان برای خدمت به زائران بوده است که بی‌تردید در خلال این خدمت‌رسانی، رشد اخلاقی و معنوی اتفاق افتاده است. حضور در راهپیمایی اربعین حسینی بهترین موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان و جوانان است که ما نیز در معاونت پرورشی همواره با دیدگاه تربیتی به آن نگاه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه درگذشته به صورت سازماندهی شده دانش آموزان به راهپیمایی اربعین اعزام نشدند، اظهار داشت:‌ احتمالا درگذشته دانش آموزان به صورت غیر سازمانی و جهادی در این راهپیمایی شرکت می‌کردند اما امسال برای اولین بار به صورت رسمی موضوع اعزام پیگیری و قم به عنوان ستاد مرکزی و ساماندهی اردوی اربعین دانش آموزان سراسر کشور انتخاب شد.

امینیان درخصوص تداوم و برنامه ریزی اعزام دانش آموزان به راهپیمایی اربعین درسال‌های آینده نیز گفت:‌ در آینده و مطابق با مجوزهای لازم برنامه اعزام را در نظر خواهیم داشت بویژه درایام اربعین البته کمیته دانش آموزی درطول سال درقالب هیات‌های دانش آموزی برنامه‌های جمعی و گروهی گوناگونی از جمله اجتماعات مناسبتی در مکان‌های مقدسی مانند حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و… خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم، همچنین درخصوص اعزام دانش آموزان قمی به راهپیمایی اربعین گفت: بیش از یک‌هزار نفر در قالب ۳۰ کاروان از دانش آموزان این استان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.