کد خبر : 5766
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 18:54

آیت‌الله اعرافی:

آتش زدن قرآن کریم توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است

آتش زدن قرآن کریم توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است
مدیر حوزه‌های علمیه اهانت به قرآن و آتش زدن این کتاب مقدس در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد و گفت: آتش زدن قرآن کریم نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است، لذا وظیفه هر انسان آزاده‌ای است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و آن را محکوم نموده، از عامل یا عاملان آن اعلام برائت نماید.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم و آتش زدن این کتاب مقدس الهی در سرزمین های اشغالی را به شدت محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَیّ مُنقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ (شعراء آیه۲۲۷ )

یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ(صف آیه  ۸)

میخواهند نور خدا را با (دم) دهانهاشان خاموش سازند وخداوند تمام کننده ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید.

قرآن کریم عظیم‌ترین سرمایه و متقن‌ترین سند حقانیت شریعت مقدس اسلام است. وقتی آیات الهی برای اولین‌بار از زبان پیامبر اکرم (ص) برای مردمان زمانه خود خوانده می‌شد، اشراف قریش و حاکمان جور و ستم که به درستی دریافته بودند اگر دین اسلام که اساس و پایه آن قرآن است پا بگیرید، بساط نظام اشراقی سفیانی و حکمرانی مبتنی بر زر و زور و تزویر جمع می‌گردد، به مردم می‌گفتند وقتی پیامبر خدا آیات الهی را می‌خواند شما دست در گوش خود کنید تا پیام خدا به گوش آنان نرسد یا هو و جنجال کنید و یا مانند آن. اما تاریخ نشان داد که آیات الهی قرآن کریم، تمدنی جهانی ساخت که تاکنون با وجود تمام مخالفت‌های فراعنه طول تاریخ، امروز این حاکمیت قرآن است که پایه‌های ظلم رژیم کودک‌کُش اسرائیل را به لرزه درآورده است.

رفتار اسلام‌ستیزانه و گستاخی آتش زدن آشکار قرآن کریم و چهره کریه صهیونیسم جهانی در پشت این عمل وقیحانه، در فلسطین، سرزمین ادیان آسمانی و کتب الهی و ارض موعود، جان مسلمانان عالم را به آتش کشید و نقطه تاریک دیگری بر دامان مدعیان آزادی و حقوق بشر در جهان بر جای گذاشت. در موقعیتی که جهان با موج عظیمی از اسلام‌گرایی مواجه شده و طبق آمارهای خودشان کتاب مقدس اسلام، پُرفروش‌ترین نسخه مکتوب کشورهای غربی است، دشمنان مسلمانان جهان و ضد آزادی و آزادگی بشر با آتش بغض کینه نسبت به حقیقت الهی، وحشیانه به جنگ با منطق و برهان الهی آمده‌اند. به یقین این جسارت بزرگ که در حقیقت چیزی نیست جز اعتراف به شکست در برابر منطق قرآن و رشادت‌های جوانان جبهه مقاومت، ادامه حرکات شنیع و توهین‌های آشکاری است که در سال‌های اخیر و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت گرفته است.

اگر قرآن کتاب خاموش و بی‌تأثیری است، چرا باید افراد مدعی تمدن و پیشرفت و فرهنگ با آگاهی از هزینه‌ای که باید برای این رفتارهای زشت بدهند، به خود اجازه دهند هتاکانه و بی‌ادبانه و البته حقیرانه و از سر عجز، قرآن کلام وحی را آتش بزنند؟!

بی‌شک تمامی این رفتارها در یک نقشه سیاسی قابل فهم و تفسیر است و آن چیزی نیست جز فرا رسیدن عصر و زمانه رویارویی فرهنگ و اندیشه و تمدن اسلامی با فرهنگ منحط غرب و صهیونیزم جهانی.

انتشار خبر تأسف‌بار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن آن، دل تمام مسلمانان و انسان‌های آزاده دنیا را به درد آورد. یقینا آتش زدن قرآن کریم نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است، لذا وظیفه هر انسان آزاده‌ای است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و آن را محکوم نموده، از عامل یا عاملان آن اعلام برائت نماید.

بدین ترتیب مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیدا محکوم می‌نماییم و ضمن تشکر از نهادهای دینی همچون جامعهالازهر که متعهدانه و مسئولانه موضع گرفتند، از دیگر نهادهای دینی و عموم مجامع بین‌المللی خواستار اقدام مشابه و برخورد قاطع با اینگونه اقدامات شنیع بوده تا از تکرار آن جلوگیری و عاملان این توهین بزرگ را به پای میز محاکمه بکشانند.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه

قم المقدسه

۸ ذی الحجه ۱۴۴۴ ه.ق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.